Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)


Урок 109. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 7


Мета: перевірити рівень засвоєння учнями табличного множення і ділення, вміння розв'язувати задачі вивчених видів, знання порядку виконання арифметичних дій; удосконалювати обчислювальні навички, вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ


III. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

1   варіант

1. Розв’яжи задачу.

У глечик вміщується 3 л води, а в каністру — в 7 разів більше. Скільки літрів води вміщується в глечик і в каністру разом?

2. Розв’яжи приклади.

3. Встав пропущені числа.

[  ] - 48 = 16                

[  ] ∙ 6 = 36

4. Знайди значення виразів.

1 дм - 3 см     

4 дм + 6 см    

1 м 8 см : 6

Додаткове завдання

— Накресли два такі відрізки, щоб різниця їх довжин складала 6 см.


2 варіант

1. Розв’яжи задачу.

Дівчинка купила 21 зошит у клітинку, а в лінійку — в 7 разів менше. Скільки всього зошитів купила дівчинка?

2. Розв’яжи приклади.

3. Встав пропущені числа.

44 – [  ] = 18               

[  ] ∙ 7 = 35

4. Знайди значення виразів.

1 дм - 5 см     

1 м 2 дм : 3   

4 дм + 5 см

Додаткове завдання

— Накресли два такі відрізки, щоб різниця їх довжин складала 4 см.


Шкала оцінювання

1 з.— 2,5 бала: 1 бал за хід розв’язання;

0,5 бала за правильність обчислень (по 0,5 бала за дію).

2 з.— 5 балів: по 0,25 бала за дію.

3 з.— 1 бал: по 0,5 бала за вираз.

4 з.— 1,5 бала: по 0,5 бала за вираз.

Додаткове завдання — 2 бали: (по 1 балу за відрізок).


Фізкультхвилинка

IV. САМОПЕРЕВІРКА

V.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

1. Гра «нанизай намистинки»


2. Завдання з логічним навантаженням

1) Два апельсини і п’ять мандаринів коштують стільки ж, скільки три апельсини і три мандарини. Що дорожче — чотири апельсини або вісім мандаринів?

Відповідь: вартість 4 апельсинів дорівнює вартості 8 мандаринів.

2) Що більше — половина третини числа або третина його половини? Доведіть, користуючись малюнком.

Відповідь: половина третини числа дорівнює третині його половини.

3) Як двом розбійникам розділити навпіл здобич, щоб ніхто не міг поскаржитися, що інший його обдурив?

Розв’язання. Треба вникнути в умову. У розбійників немає засобу для точного ділення здобичі навпіл. Тому ділити доводиться на око. Розв’язання тут єдине: один ділить здобич на дві частини, а інший обирає частину, яка йому сподобалася.

Детальніше це виглядає так.

Спочатку розбійники кидають жереб, хто з них ділитиме здобич, а хто обиратиме. Перший розбійник ділить здобич на дві однакові (на його думку) частини. Другий з цих двох частин обирає ту, яка йому більше подобається.

Умова задачі виконана, оскільки жоден розбійник не може поскаржитися, що його обдурили: перший сам ділив, другий сам вибирав.

Відповідь: один ділить, інший вибирає.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити