Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків
АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 117. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: формувати навички швидких обчислень табличних випадків ділення на 8; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати самостійність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 137, завдання 915; 916)
Завдання 915
— На скільки більше осіб може розміститися у восьми чотиримісних човнах, ніж у двох шестимісних?
Завдання 916
— Прочитайте вирази, у яких відповіді одноцифрові; двоцифрові.
2. Усна лічба
1) Гра «Замкни коло».
2) Веселі задачі.
✵ Ласун Карлсон з’їв 4 банки полуничного джему, а вишневого варення — в 3 рази більше. На скільки банок менше полуничного джему, ніж вишневого варення, з’їв Карлсон? (8)
✵ Фрекен Бок випекла 8 солодких плюшок, а ватрушок з сиром — на 4 менше. У скільки разів солодких плюшок було більше, ніж ватрушок з сиром? (2)
3) Робота за таблицею.
а |
27 |
32 |
34 |
8 |
30 |
b |
15 |
8 |
22 |
12 |
19 |
c |
6 |
5 |
7 |
5 |
7 |
(а + b) : с |
|
|
|
|
|
4) Які рівності та нерівності істинні, а які—хибні?
3. Хвилинка каліграфії
— Запишіть множину чисел, які діляться на 8.
4. Математичний диктант.
✵ Суму чисел 6 і 3 збільшити у 8 разів.
✵ Число 63 зменшити у 7 разів і додати 41.
✵ Добуток чисел 8 і 8 зменшити на 37.
✵ Частку чисел 56 і 8 збільшити на 28.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 8.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 137-138)
Завдання 917
Учні «ланцюжком» усно виконують обчислення.
Завдання 918
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі і вказівкою учні складають план розв’язання:
1) Скільки ґудзиків пришив 1 учень першої групи? (24 : 4 = 6)
2) Скільки ґудзиків пришив 1 учень другої групи? (25 : 5 = 5)
3) Яка група працювала краще? (6 > 5)
Відповідь: перша група працювала краще.
Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання у зошити.
Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.
Завдання 919
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
Завдання 920. Коментоване розв'язання кругових прикладів
Учитель звертає увагу на те, яким чином виконуються обчислення.
Завдання 921*
Розв’язання краще записати у вигляді таблиці.
|
Трикутників |
Квадратів |
Усього |
Тарас |
8 |
8 + 3 = 11 |
8 + 11 = 19 |
Юрко |
2 |
2 ∙ 8 = 16 |
2 + 16 = 18 |
Відповідь: Тарас вирізав більше фігур.
Завдання 922. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
Завдання 922. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 138, завдання 924; 925.
ДОДАТОК ДО УРОКУ 117
1. Самостійна робота
2. Робота над задачею
Квіткарка приготувала для продажу 43 гвоздики. Три із них вона поставила у вазу, а з решти склала 8 букетів. Скільки гвоздик у кожному букеті?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язування логічних задач
1) Між цифрами 12; 3; 4; 5 поставте знаки дій і дужки так, щоб значення утвореного виразу дорівнювало 40.
(12 : 3 + 4) ∙ 5 = 40
2) Одна нехороша людина завжди говорить неправду. Що вона відповість на запитання: «Що б ви відповіли, якби вас запитали, чи правдиві ви?»? Розв’язання. Якщо запитати брехуна, чи правдивий він, він збреше: «так».
Ми запитуємо, що б він відповів на це запитання. І брехун не може правдиво сказати, що він відповів би «так»; він бреше: «Я відповів би «ні»».
Це вдала ілюстрація за темою «мінус на мінус дає плюс»: брехня про брехню може бути правдою.
Відповідь: ні.