Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)


Урок 117. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ


Мета: формувати навички швидких обчислень табличних випадків ділення на 8; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати самостійність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.  Перевірка домашнього завдання (с. 137, завдання 915; 916)

Завдання 915

—  На скільки більше осіб може розміститися у восьми чотиримісних човнах, ніж у двох шестимісних?

Завдання 916

—  Прочитайте вирази, у яких відповіді одноцифрові; двоцифрові.


2.  Усна лічба

1)  Гра «Замкни коло».



2)  Веселі задачі.

• Ласун Карлсон з’їв 4 банки полуничного джему, а вишневого варення — в 3 рази більше. На скільки банок менше полуничного джему, ніж вишневого варення, з’їв Карлсон? (8)

• Фрекен Бок випекла 8 солодких плюшок, а ватрушок з сиром — на 4 менше. У скільки разів солодких плюшок було більше, ніж ватрушок з сиром? (2)

3)  Робота за таблицею.


а

27

32

34

8

30

b

15

8

22

12

19

c

6

5

7

5

7

(а + b) : с

 

 

 

 

 


4) Які рівності та нерівності істинні, а які—хибні?


3. Хвилинка каліграфії

— Запишіть множину чисел, які діляться на 8.


4. Математичний диктант.

• Суму чисел 6 і 3 збільшити у 8 разів.

• Число 63 зменшити у 7 разів і додати 41.

• Добуток чисел 8 і 8 зменшити на 37.

• Частку чисел 56 і 8 збільшити на 28.


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 8.


IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 137-138)

Завдання 917

Учні «ланцюжком» усно виконують обчислення.

Завдання 918

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі і вказівкою учні складають план розв’язання:

1) Скільки ґудзиків пришив 1 учень першої групи? (24 : 4 = 6)

2) Скільки ґудзиків пришив 1 учень другої групи? (25 : 5 = 5)

3) Яка група працювала краще? (6 > 5)

Відповідь: перша група працювала краще.

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

Завдання 919

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 920. Коментоване розв'язання кругових прикладів

Учитель звертає увагу на те, яким чином виконуються обчислення.

Завдання 921*

Розв’язання краще записати у вигляді таблиці.


 

Трикутників

Квадратів

Усього

Тарас

8

8 + 3 = 11

8 + 11 = 19

Юрко

2

2 ∙ 8 = 16

2 + 16 = 18


Відповідь: Тарас вирізав більше фігур.

Завдання 922. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 922. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.


2. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток)


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 138, завдання 924; 925.


ДОДАТОК ДО УРОКУ 117

1. Самостійна робота


2. Робота над задачею

Квіткарка приготувала для продажу 43 гвоздики. Три із них вона поставила у вазу, а з решти склала 8 букетів. Скільки гвоздик у кожному букеті?


3. Офтальмологічна пауза


4. Розв'язування логічних задач

1) Між цифрами 12; 3; 4; 5 поставте знаки дій і дужки так, щоб значення утвореного виразу дорівнювало 40.

(12 : 3 + 4) ∙ 5 = 40

2) Одна нехороша людина завжди говорить неправду. Що вона відповість на запитання: «Що б ви відповіли, якби вас запитали, чи правдиві ви?»? Розв’язання. Якщо запитати брехуна, чи правдивий він, він збреше: «так».

Ми запитуємо, що б він відповів на це запитання. І брехун не може правдиво сказати, що він відповів би «так»; він бреше: «Я відповів би “ні”».

Це вдала ілюстрація за темою «мінус на мінус дає плюс»: брехня про брехню може бути правдою.

Відповідь: ні.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити