Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

 

Урок 119. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 9. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

 

Мета: вправляти учнів у засвоєнні табличних випадків множення числа 9; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності, математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 139, завдання 933; 934)

Завдання 933

— Скільки тканини було у кравчині спочатку?

Завдання 934

— Прочитайте вирази з однаковими відповідями; інші вирази прочитайте у порядку зростання відповідей.

 

2. Усна лічба

1) Гра «Помнож 9 на пальцях».

 

 

— Розв’яжіть приклади.

— Перевірте розв’язання за допомогою пальців:

9 ∙ 1, загнули лівий мізинчик.

Кількість пальців ліворуч від мізинчика — це кількість десятків. (У даному випадку їх немає.) Кількість пальців праворуч — ця кількість одиниць. Їх 9, тобто 9 ∙ 1 = 9.

 

3. Хвилинка каліграфії

— Полічіть дев’ятками до 90; вісімками до 80. Запишіть названі числа.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 9.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 139-140)

Завдання 935

Учні «ланцюжком» лічать дев’ятками до 90; вісімками до 80.

Завдання 936. Коментоване розв'язування завдання

Учні по черзі пояснюють завдання, працюючи в своїх зошитах.

Завдання 937. Робота в парах

Учні по черзі розв’язують математичні «ланцюжки».

Завдання 938

1) Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз. Один учень записує умову, пояснює розв’язання і закінчує його.

2) Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 939

Перший стовпчик — з коментуванням, решту прикладів — самостійно. Двоє учнів працюють за закритою дошкою.

 

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею

У магазин привезли 7 ящиків печива. Частину печива продали, і до кінця дня залишилося 9 кг. Скільки кілограмів печива продали, якщо в кожному ящику було 8 кг?

— Яку дію виконаємо першою? (Множення)

— Що про це сказано в умові? (7 ящиків по 8 кг)

— Яку дію виконаємо останньою? (Віднімання)

Далі учні записують самостійно розв’язання задачі виразом.

7 ∙ 8 - 9 = 47 (кг)

 

2. Обчислення значень виразів

 

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічної задачі

Завдання 940*

— Як зміниться добуток 9 ∙ а, якщо число а збільшити в 3 рази; зменшити в 3 рази?

Щоб відповісти на питання, потрібно скласти відповідні вирази, підставити замість змінної числа і поспостерігати закономірність. Наочно покажемо на прикладі таблиці.

 

а

9 ∙ а

а ∙ 3

9 ∙ (а ∙ 3)

3

27

9

81

 

Висновок: якщо число а збільшити в 3 рази, то добуток 9 ∙ а теж збільшиться в 3 рази.

 

а

9 ∙ а

а : 3

9 ∙ (а : 3)

3

27

1

9

 

Висновок: якщо число а зменшити в 3 рази, то добуток 9 ∙ а зменшиться в 3 рази.

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 140, завдання 941; 942.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.