Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)


Урок 122. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ


Мета: закріпити вміння розв'язувати завдання на застосування табличного ділення на 9; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, вміння працювати самостійно; прищеплювати інтерес до точних наук.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 142, завдання 957; 958)

Завдання 957

— Прочитайте розв’язання задачі двома способами.

Завдання 958

— Прочитайте вирази і їх значення.


2. Усна лічба

1) Гра «Ерудит».

— З чого оси будують гнізда? (З паперу)

— Обчисліть і визначте правильну відповідь.



а) З піску — 8.

б) З паперу — 9.

в) З трави — 7.

2) Математична «доріжка».

Робота в парах

3) Бліцопитування.

— У скільки разів 64 більше, ніж 8?

— У скільки разів 9 менше, ніж 72?

— На скільки 36 більше, ніж 6?

— На скільки 6 менше, ніж 36?

— У скільки разів 36 більше, ніж 9?

— У скільки разів 9 менше, ніж 72?

— На скільки 36 більше, ніж 9?

— На скільки 9 менше, ніж 72?


3. Хвилинка каліграфії

— З ряду чисел: 10; 12; 18; 20; 24; 26; 28; 30; 32; 36 випишіть ті, які одночасно діляться на 2 і на 4.


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблиці множення і ділення.


IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Робота за підручником (с 142-143)

Завдання 959. Усне виконання завдання

Учні коментують, як виконали обчислення.

Завдання 960

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Сильні учні розв’язують самостійно. Слабким пропонується картка-«підказочка».


 

Після цього учні складають подібну задачу про розливання соку в банки за виразом 24 - 2 ∙ 9.

Завдання 961

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.


2.  Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.  Робота над задачею

Довжина першої сторони трикутника 12 см, другої — в 4 рази менше, а третьої — 5 см. Знайдіть периметр трикутника. (12 + 12: 4 + 5 = 20 (см))


2. Обчислення значень виразів


3.  Офтальмологічна пауза

4.  Розв'язування логічних задач

1) Завдання 962*.

— Поставте дужки, щоб рівності були правильними.

2 ∙ 8 + 48 = 64

2 ∙ (2 + 7) = 18

27 : (3 + 6) = 3

2) Перед довгою розлукою п’ятеро друзів обмінялися фотографіями: кожен дав кожному по одній своїй фотографії. Скільки їм для цього знадобилося фотографій?

Розв’язання

✵ Перший спосіб. Кожен дав по чотири фотографії, тому всього знадобилося 4 ∙ 5 = 20 фотографій.

✵ Другий спосіб. Кожен отримав по чотири фотографії, тому всього знадобилося 4 ∙ 5 = 20 фотографій.

Відповідь: 20.


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 143, завдання 963; 964.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити