Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)


Урок 125. ДІЛЕННЯ НА 1. ДІЛЕННЯ РІВНИХ ЧИСЕЛ


Мета: ознайомити учнів із діленням на 1, діленням рівних чисел; удосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; повторити таблиці множення і ділення; розвивати пам'ять; виховувати самостійність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.  Перевірка домашнього завдання (с. 145, завдання 978; 979)

Завдання 978

—  Яка вартість покупки?

Завдання 979

—  Прочитайте вирази, у яких відповіді однакові; відповідь — найменше двоцифрове число; число, що передує числу 5.


2.  Робота за таблицею


Ділене

81

18

36

 

54

63

Дільник

9

 

9

9

 

9

Частка

 

2

 

5

6

 


3. Які рівності та нерівності істинні, а які — хибні?


4.  Хвилинка каліграфії

—  Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 2; 4; 6; 8.


5.  Математичний диктант

✵ Добуток чисел 4 і 9 збільшити на 64.

✵ Добуток чисел 9 і 2 зменшити у 3 рази.

✵ Частку чисел 49 і 7 збільшити у 9 разів.

✵ Число 64 зменшити у 8 разів і результат збільшити у 9 разів.


III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з діленням на 1 і діленням рівних чисел.


IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 145-146)

Завдання 980. Колективне опрацювання матеріалу

Учні розглядають записи і дають відповіді на запитання.

—  Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на 1?

—  Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на це саме число, крім нуля?

Завдання 981

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Один учень працює біля дошки.

Завдання 982

Учні «ланцюжком» складають вирази та обчислюють їх значення.


Зменшуване

36

83

9 ∙ 3

9

16

18 ∙ 1

Від’ємник

6 : 1

17 - 9

0

0 ∙ 3

6 : 6

2


Завдання 983. Самостійна робота

Двоє учнів працюють за закритою дошкою.

Завдання 984

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

План розв’язання:

1) Скільки цеглин укладав перший муляр за 1 хв?

2) Скільки цеглин укладав другий муляр за 1 хв?

3) На скільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину?


2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення значень виразів


2. Порівняння виразів


3. Офтальмологічна пауза


4. Розв'язування логічних задач

1) Завдання 985*.

У дівчинки стільки ж сестер, скільки братів. Брат сказав, що має 3 сестри. Скільки всього дітей у сім’ї? (2 + 2 + 1 = 5)

2) 10 жуків вишикувалися в хоровод, і кожен узяв за лапку кожного зі своїх сусідів. Скільки всього лапок виявилися вільними?

Розв’язання. У кожного жука 2 лапки зайнято, а решта 4 вільні.

Відповідь: 40.

3) У сім’ї троє братів. Кожен наступний молодший за попереднього на 3 роки. А сума їх віків дорівнює 15 рокам. Скільки років кожному?

Відповідь: 2; 5; 8.


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 146-147, завдання 986; 987.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити