Математика. 2 клас. ІІ семестр
розробки уроків

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

 

Урок 73. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 3. ПРАВИЛО ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА КВАДРАТА І ПРЯМОКУТНИКА

 

Мета: вправляти учнів у застосуванні випадків табличного ділення на 3 під час розв'язування прикладів і задач; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100; формувати вміння знаходити периметр квадрата і прямокутника; виховувати активність, уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 89, завдання 570; 571)

Завдання 570

—   Прочитайте вирази та їх значення.

Завдання 571

— Яка маса однієї цеглини? Скільки цеглин мають масу 24 кг?

 

2. Гра «Продовжуй!»

Учитель називає будь-який приклад (6 : 3 = 2) і передає прапорець учневі за першою партою. Учень має продовжити — назвати наступний приклад (9 : 3 = 3) та передати прапорець своєму сусідові, і так далі.

 

3. Робота за таблицею

 

Ділене

15

 

14

 

10

 

Дільник

3

3

2

3

 

2

Частка

 

4

 

9

2

8

 

4. Усне розв'язування задач

1)  У пакети розсипали 24 кг борошна, по 3 кг у кожний. Скільки вийшло пакетів борошна?

2)  Учень розв’язав 15 прикладів і записав їх у 3 однакові стовпчики. Скільки прикладів у нього вийшло в одному стовпчику?

3)  Кравець з 18 м тканини зшив сукні, витрачаючи на одну сукню 3 м. Скільки всього суконь зшив кравець?

4)  Кравець з 15 м тканини зшив 3 сукні. Скільки метрів тканини він витрачав на одну сукню?

5)  Для роботи в шкільному саду всіх учнів класу розподілили на 3 групи. У кожній групі виявилося по 5 дівчаток і 3 хлопчики. Скільки в класі дівчаток? Скільки в класі хлопчиків? Скільки всього учнів у класі?

 

5. Гра «Розкажи таблицю ділення на 3 з пам'яті»

 

6. Хвилинка каліграфії

— Спишіть числа, які діляться на 3.

6; 20; 12; 63; 2; 42; 84; 21; 72

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—   Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 3.

 

IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 89-90)

Завдання 572. Письмове виконання завдання з коментуванням Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 573

Учні складають план розв’язання задачі:

1) Скільки залів облаштували у 8 магазинах?

2) Скільки всього залів облаштували?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання задачі у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

Завдання 574

Учні вимірюють довжини сторін, один учень біля дошки пояснює, як обчислити периметр квадрата додаванням, а потім — множенням.

Після цього знаходять периметр прямокутника.

Завдання 575*. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

 

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота

 

2. Гра «віконечка»

 

3. Офтальмологічна пауза

 

4. Розв'язування логічних задач

1) Валя, Маша, Оленка і Наталя зірвали 4 різні квітки: дзвоник, ромашку, волошку і троянду. На запитання, хто яку квітку зірвав, дівчатка жартома відповіли так, що в кожній відповіді одна частина істинна, а друга — хибна. Відповіді дівчаток:

«Оленка зірвала ромашку, Наталя — волошку».

«Оленка зірвала дзвоник, Маша — ромашку».

«Валя зірвала ромашку, Наталя — троянду».

Хто яку квітку зірвав?

Відповідь. Якщо Оленка зірвала ромашку, то в другому випадку вона не могла зірвати дзвоник, але тоді Маша не могла зірвати ромашку, тому що обидві відповіді будуть помилковими. Отже, Наталя зірвала троянду, Валя — ромашку, Оленка — дзвоник, Маша — волошку.

2) Рибалка впіймав окуня, йоржа і щуку. Щуку він упіймав раніше, ніж окуня, окуня — пізніше, ніж йоржа, а йоржа — раніше, ніж щуку. Яку рибу рибалка впіймав першою? (Йоржа) Яку рибу рибалка впіймав останньою? (Окуня)

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 89, завдання 576; 577.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.