МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 120

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрове


Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел на трицифрове; опрацювати задачу на зустрічний рух; формувати обчислювальні навички.

Обладнання: картки для усної лічби, предметні малюнки, схеми задач.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз контрольної роботи


II. Вивчення нового матеріалу

1. Вступна бесіда

Гра «Яка ракета швидша?»

— Я отримала телеграму, в якій нашої допомоги просять жителі однієї з планет космосу. Наша задача — звільнити їх від загарбників. Сьогодні ми полетимо у космос. А на якій ракеті ми це зробимо, дізнаємось, обчисливши приклади.


image237

 

2. Обчислення блок-схеми

— Щоб дізнатись, куди ми полетимо, ми маємо розв’язати блок-схему.

Сиріус — 8

Полярна зірка — 12

Вега — 3



— Отже, летимо на Сиріус. Будьте обережні, в космосі є космічні пірати. До старту залишилось 5, 4, 3, 2, 1, 0 хвилин. Старт!

Поки триває політ, зробимо космічну підготовку.

3. Підготовча робота

• Обчислити: 600 : 300, 6 400 : 800, 8 100 : 900, 5 600 : 100.

— Чому під час ділення спочатку ділимо на 100?

• Вправа № 971 (розв’язати усно).

• Робота в групах за вправою № 972. Вивчення групами ділення на трицифрове число.

— З нами летить Веселий Робік, він буде допомагати у польоті. Щоб корабель не мав перешкод, вивчимо самостійно нову тему.

4. Первинне закріплення за вправою № 973 (розв’язання одного прикладу на дошці з поясненням, двох — самостійно групами)

5. Задачі з комп’ютера

— У космосі йде космічний дощ. Захистимо нашу ракету від нього. Нам факсом надійшли задачі. Розв’яжемо їх.

• Відстань від Землі до Сонця 1 500 000 000 км. Скільки часу йде на Землю сонячний промінь, якщо його швидкість 300 000 км/с?

• Земля навколо Сонця рухається зі швидкістю 30 км/с. Який шлях вона зробить за 1 хвилину?

6. Обчислення прикладу

— Перед нами — велика зірка. Дізнайтесь, як вона називається, розв’яжіть приклад.



7. Складання й розв’язання задачі № 974

— Зірка, до якої летимо, взята у полон космічними піратами. Потрібно її очистити від них.

8. Розв’язання задачі № 975

9. Розв’язання задачі за коротким записом

— Зірку ми звільнили, зараз вийдемо у відкритий космос і закріпимо прапорець на знак того, що ми тут були. Розв’яжемо задачу з логічним навантаженням.

Як можна розфарбувати три зірки так, щоб дві з них були одного кольору, а дві — різного? (Дві зірки одного кольору, одну — другого.)

— Всі завдання ми виконали, повертаємось додому.


III. Підсумки уроку


IV. Домашнє завдання

№ 976, 877.


УРОК 121


Учитель відпрацьовує з учнями навички ділення багатоцифрових чисел на трицифрове за вправами № 978-985.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити