МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 17

Тема. Читання й записування чотирицифрових чисел. Утворення чотирицифрового числа з розрядних доданків. Вправи і задачі, пов’язані з поняттям частини числа

 

Мета: розвивати вміння учнів записувати чотирицифрові числа під диктовку; вправляти у розв’язанні задач двома способами.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, нумераційна таблиця.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

• Прочитати тільки ті числа із вправи № 134, для запису яких використано більше цифр, ніж доданків (9 009, 8 307, 8 037, 9 900).

• Записати розв’язання задачі № 135 виразом.

2. Усні обчислення.

Гра «Ланцюжок»

81 : 9 · 2 : 6 · 8 : 6 · 4 · 2 =

8 · 9 : 3 : 6 · 5 : 2 · 10 =

3. Завдання для опитування

• Записати числа у вигляді суми розрядних доданків: 8306, 3053, 8008.

• Кожну суму записати числом:

6 000 + 60 + 1, 2 000 + 200 + 20, 4 000 + 40, 8 000 + 1.

4. Записати найбільше і найменше чотирицифрові числа; п’ять послідовних чисел, починаючи з числа 6 997.

5. Читання чисел, записаних у нумераційній таблиці, та записування чисел, вказаних учителем, у нумераційну таблицю

6. Робота біля дошки

• В одному бідоні було 15 кг меду, в другому — 18. Весь мед поклали у банки по 3 кг. Скільки вийшло банок?

• У їдальні було 800 кг картоплі. Першого дня витратили 1/4 всієї картоплі. Скільки кілограмів картоплі залишилось?

 

II. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення із правилом запису чотирицифрових чисел (спочатку записуємо одиниці розряду тисяч, потім — сотень, десятків, одиниць)

2. Прочитати числа (вправа № 136, 137).

3. Первинне закріплення

Самостійна робота: вправа № 137 (2).

4. Фізкультхвилинка

 

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Робота зі смужками (вправа № 138)

У дітей — по 2 смужки, поділені на 4 і 5 частин. Перед роботою зі смужками слід повторити з учнями правило знаходження частини числа і числа за його частиною.

• Виміряти довжину всієї смужки, спочатку виміряти 1/5 частину цієї смужки.

• Знайти 1/4 всієї смужки.

2. Розв’язання вправи № 139 за рівнями (учні високого рівня знань — самостійно, решта — під керівництвом учителя)

3. Самостійне розв’язання задачі № 140

4. Розв’язання задачі № 141 двома способами за варіантами

Учитель пропонує учням І варіанта починати розв’язок задачі зі знаходження всієї кількості фарби, а учням ІІ варіанта — зі знаходження маси фарби різного кольору окремо.

 

IV. Підсумки уроку

 

V. Домашнє завдання

№ 143, 144.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.