МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 1

Тема. Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення й ділення. Задачі на дві дії


Мета: узагальнити знання з нумерації чисел у межах 1 000; провести бесіду про складання таблиць множення й ділення; вправляти учнів у розв’язанні задач на зведення до одиниці; вдосконалювати навички усної лічби.

Обладнання: нумераційна таблиця, силует годинника для усної лічби, таблиці для розв’язання задач.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

1. Вступне слово учителя (розповідь про матеріал, який буде вивчатись, ознайомлення з підручником, його структурою, умовними позначками. Бесіда про види завдань, які дітям більше всього подобається виконувати)


II. Повторення матеріалу, вивченого в 3 класі

1. Усні вправи

• Робота з нумераційною таблицею.


Сотні

Десятки

Одиниці

1

0

5

2

1

2

6

4

3

8

0

1

3

5

0

5

1

9

2

2

0


— Прочитайте числа з нумераційної таблиці.

— Скільки сотень у кожному числі?

— Скільки у кожному числі десятків? Одиниць?

— Яке число найбільше? Яке число найменше?

• Записування в нумераційну таблицю чисел: 697, 250, 205, 82.

2. Повторення таблиці множення й ділення. Гра «Годинник»

На дошці — силует годинника. Посеред вставляється число. Вчитель вказує на числа навколо того числа, що в середині; учні виконують множення й називають відповідь.



3. Скласти й записати таблицю множення числа 7.

Завдання виконується «ланцюжком».

4. Самостійна робота: розв’язання прикладів № 6

5. Фізкультхвилинка


IІI. Розвиток математичних умінь. Закріплення матеріалу

1. Робота за таблицею (на дошці). Складання задачі, запис її розв’язання в зошитах. Складання оберненої задачі


Щоденна витрата

Кількість днів

Усього витратили

Однакова

7

42 кг

5

? кг


2. Робота з підручником Розв’язання задачі за малюнком № 7.

3. Фронтальна робота над вправою № 8 (роботу над задачею вчитель пропонує виконати за рівнями: учні високого рівня знань розв’язують самостійно, решта — під керівництвом учителя)

4. Цікаві вправи

• Щоб піднятися на сходинку цієї числової драбини, треба додати 12, а щоб спуститися — відняти 21. Пройдіть драбину до кінця.



• Два пішоходи пройшли до зустрічі однакову відстань. Вказати того пішохода, який проминув більше прапорців.


image4

 

IV. Підсумки уроку


V. Домашнє завдання

№ 9.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити