МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ
УРОК 19
Тема. Читання й записування п’ятицифрових чисел у межах 20 000
Мета: провести бесіду про подальше розширення множини чисел; закріпити вміння письмового додавання трицифрових чисел; опрацювати задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення.
Обладнання: нумераційна таблиця, картки для усної лічби.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення
1) Усна лічба за картками
Гра «Шифрувальник» (робота проводиться за варіантами)
Код
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
I варіант
1 |
x |
7 |
x |
2 |
= |
|
18 |
: |
9 |
- |
1 |
= |
|
9 |
x |
4 |
- |
16 |
= |
|
18 |
: |
6 |
x |
2 |
= |
|
66 |
: |
6 |
x |
2 |
= |
|
72 |
: |
8 |
: |
9 |
= |
|
II варіант
81 |
: |
9 |
+ |
3 |
= |
|
8 |
x |
5 |
: |
4 |
= |
|
8 |
: |
8 |
+ |
18 |
= |
|
54 |
: |
9 |
+ |
5 |
= |
|
9 |
x |
9 |
- |
68 |
= |
|
6 |
x |
10 |
: |
2 |
= |
|
Слова: карета, кисіль.
2) Завдання для опитування.
✵ Записати числа: 6367, 6284, 2002, 3608, 7999, 6600.
Підкреслити в кожному числі цифру, яка означає, скільки сотень (десятків, одиниць, тисяч) у ньому. Одиниць яких розрядів у цих числах немає?
✵ Назвати найбільше і найменше чотирицифрові числа.
✵ Виконати обчислення.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча робота за вправою № 156
2. Пояснення матеріалу
— Кожне багатоцифрове число утворюється двома способами: від попереднього віднімаємо одиницю, або до числа, що є, додаємо одиницю. Наприклад, 10 000 + 1 = 10 001. Число 10 001 є наступним для числа 10 000. Порахуйте від 10 003 до 10 010.
3. Первинне закріплення Вправи № 156-157 (усно)
4. Розкласти числа на суму доданків (№ 158).
5. Записати числа цифрами (№ 159).
6. Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Письмове додавання трицифрових чисел (№ 160)
Завдання № 1 — коментоване розв’язання.
Завдання № 2 — самостійно.
2. Розв’язання задачі № 161 за кресленням (на дошці)
Розв’язання задачі проводиться за рівнями: учні з високим рівнем знань — складанням виразу, решта — по діях.
3. Складання й розв’язання задачі № 162 за коротким записом по рівнях (високий рівень — виразом, достатній рівень — по діях, решта — під керівництвом учителя)
4. Розв’язання нерівностей (№ 163)
5. Задача з логічним навантаженням № 164
68 - 4 = 64;
64 : 2 = 32 — в одному класі;
32 + 4 = 36 — в другому класі.
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
№ 165, 166.