МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 19

Тема. Читання й записування п’ятицифрових чисел у межах 20 000

 

Мета: провести бесіду про подальше розширення множини чисел; закріпити вміння письмового додавання трицифрових чисел; опрацювати задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення.

Обладнання: нумераційна таблиця, картки для усної лічби.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

1) Усна лічба за картками

Гра «Шифрувальник» (робота проводиться за варіантами)

Код

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

З

И

І

Ї

Й

К

Л

М

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

 

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

 

I варіант                  

1

x

7

x

2

=

 

18

:

9

-

1

=

 

9

x

4

-

16

=

 

18

:

6

x

2

=

 

66

:

6

x

2

=

 

72

:

8

:

9

=

 

 

II варіант

81

:

9

+

3

=

 

8

x

5

:

4

=

 

8

:

8

+

18

=

 

54

:

9

+

5

=

 

9

x

9

-

68

=

 

6

x

10

:

2

=

 

Слова: карета, кисіль.

 

2) Завдання для опитування.

• Записати числа: 6367, 6284, 2002, 3608, 7999, 6600.

Підкреслити в кожному числі цифру, яка означає, скільки сотень (десятків, одиниць, тисяч) у ньому. Одиниць яких розрядів у цих числах немає?

• Назвати найбільше і найменше чотирицифрові числа.

• Виконати обчислення.

image45

 

II. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота за вправою № 156

2. Пояснення матеріалу

— Кожне багатоцифрове число утворюється двома способами: від попереднього віднімаємо одиницю, або до числа, що є, додаємо одиницю. Наприклад, 10 000 + 1 = 10 001. Число 10 001 є наступним для числа 10 000. Порахуйте від 10 003 до 10 010.

3. Первинне закріплення Вправи № 156-157 (усно)

4. Розкласти числа на суму доданків (№ 158).

5. Записати числа цифрами (№ 159).

6. Фізкультхвилинка

 

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Письмове додавання трицифрових чисел (№ 160)

Завдання № 1 — коментоване розв’язання.

Завдання № 2 — самостійно.

2. Розв’язання задачі № 161 за кресленням (на дошці)

 

image44

 

Розв’язання задачі проводиться за рівнями: учні з високим рівнем знань — складанням виразу, решта — по діях.

3. Складання й розв’язання задачі № 162 за коротким записом по рівнях (високий рівень — виразом, достатній рівень — по діях, решта — під керівництвом учителя)

4. Розв’язання нерівностей (№ 163)

5. Задача з логічним навантаженням № 164

68 - 4 = 64;

64 : 2 = 32 — в одному класі;

32 + 4 = 36 — в другому класі.

 

IV. Підсумок уроку

 

V. Домашнє завдання

№ 165, 166.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.