МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 31

Тема. Одиниці вимірювання довжини. Вираження одних одиниць вимірювання довжини іншими

 

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; закріпити вміння розв’язувати задачі на спосіб відношення; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: картки для усної лічби, таблиця одиниць вимірювання довжини.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

• Пояснити розв’язання задачі № 257.

Скласти задачу, обернену до даної.

• Прочитати відповіді прикладів, у яких остання дія — віднімання.

2. Усна лічба за картками

image71

3. Записати числа у вигляді суми розрядних доданків



4. Завдання для опитування

• Записати, скільки всього десятків, сотень, тисяч у числі 263 153.

• У скільки разів збільшується число, коли до нього справа приписуємо один нуль? Два нулі? Три нулі?

• Як зміниться число 30 000, якщо відкинути в його запису один нуль?

• Розв’язати задачу.

Довжина коридору 10 м, ширина — 3 м. Знайти периметр коридору.

• Зозуля за 1 год. може з’їсти 100 гусениць. Скільки гусениць вона з’їсть за добу? (2 400)


II. Повторення та узагальнення вивченого про одиниці вимірювання довжини

1. Завдання № 259 (1)

2. Прочитати таблицю одиниць довжини.

3. Коментоване виконання завдання № 260, 261

4. Фізкультхвилинка

5. Самостійна робота: вправа № 262

6. Хвилинка цікавого. Історична довідка

Раніше люди користувались іншими одиницями вимірювання довжини. Прочитайте ці одиниці на таблиці.

Сажень — 2 м 13 см

Аршин — 75 см

Лікоть — 46 см

П’ядь — 17 см 8 мм

Верста — 1 км 70 м

Миля — 1 км 600 м

Дюйм — 2 см 5 мм


III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Коментоване розв’язання задачі № 263 за скороченим записом умови задачі на дошці

3 кг — 2 кг

12 кг — ? кг

2. Самостійна робота: приклади № 264

3. Практична робота з картою України

У підручнику — карта Глухівського району Сумської області. За цією картою і завданням у вправі № 265 учні обчислюють відстані, користуючись масштабом. Доцільно згадати, що таке масштаб і як ним користуватись.


IV. Підсумки уроку


V. Домашнє завдання

№ 266, 267, 268.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити