МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 38

Тема. Перевірка додавання відніманням

 

Мета: провести бесіду про способи перевірки додавання та віднімання; опрацювати складену задачу, яка містить знаходження невідомого доданка; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: картки й таблиці для усної лічби.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

• Назвати результати обчислень прикладів, які менші за 60 000.

• Розв’язання задачі № 323 виразом.

2. Усна лічба за картками

Поєднати стрілками приклади з однаковими відповідями.

 

 

3. Робота за картками

Картка 1

• Обчислити: 48 090 - 23 456, 45 610 + 23 149.

• Із комори до млина вивезли 7 т 250 кг і ще 8 т 975 кг зерна. Після цього зерна залишилося на 2 т 040 кг менше, ніж вивезли до млина. Скільки кілограмів зерна було спочатку в коморі?

Картка 2

• Обчислити: 80 977 + 9 656, 77 805 - 12 978.

• Для годівлі корів фермер заготовив 5 т 800 кг лісового сіна, а лугового на 3 т 650 кг більше, ніж лісового. До нового року згодували коровам 6 т 970 кг сіна. Скільки сіна ще залишилось?

4. Усні обчислення

Гра «ЕОМ»

 

18

9

20

25

32

45

12

 

 

II. Вивчення нового матеріалу

1. Самостійне опрацювання нового матеріалу

Розглянути записи.

Якщо 9 — 3 = 6, то 6 + 3 = 9;

якщо 815 — 112 = 703, то 703 + 112 = 815;

якщо a b = c, то b + c = a.

Пояснити записи. Сформулювати правило перевірки додавання відніманням.

Висновок. Щоб перевірити, чи правильно виконано віднімання, треба до різниці додати від’ємник і знайдену суму порівняти зі зменшуваним. Якщо ця сума дорівнює зменшуваному, значить додавання виконано правильно.

— Як перевірити додавання відніманням?

Якщо a + b = c, то c b = a або c a = b.

Висновок. Якщо при відніманні від суми одного з доданків дістанемо другий доданок, то віднімання виконане правильно.

2. Первинне закріплення. Вправа № 324

3. Фізкультхвилинка

 

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Самостійне розв’язання прикладів № 325

2. Розв’язання задачі № 326 за умовою, поданою в таблиці підручника

Під час розв’язання задачі учні роблять висновок: якщо від суми трьох доданків відняти суму двох, отримаємо третій доданок.

3. Самостійне розв’язання задачі № 327. Взаємоперевірка

4. Розв’язання задачі № 328 за рівнями

• Учні з високим та достатнім рівнем знань — самостійно;

• решта учнів — під керівництвом учителя.

 

IV. Підсумки уроку

 

V. Домашнє завдання

№ 329, 330.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.