МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 48

Тема. Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані

 

Мета: ознайомити з правилом знаходження часу за швидкістю та відстанню; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця «Швидкість. Час. Відстань».

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

• Виправити помилки.

image108

• Скласти й розв’язати задачі за таблицею.

 

Рухомий об’єкт

Швидкість

Час

Відстань

Автомашина

90 км/год.

3 год.

? км

Сокіл

200 км/год.

2 год.

? км

Реактивний літак

? км/год.

2 год.

4000 км

 

• Розв’язати задачу.

Велосипедист був у дорозі 3 год., а мотоцикліст — 2 год. На скільки більше кілометрів проїхав мотоцикліст, ніж велосипедист, якщо швидкість мотоцикліста 90 км/год., а велосипедиста — 14 км/год.?

• Робота за картками.

Картка 1 (для учнів з високим рівнем знань)

По асфальтованому шосе автомобіль проїхав 292 км за 4 год., по ґрунтовій дорозі — 76 км за 2 год. На скільки швидкість авто по шосе була більша, ніж по ґрунтовій дорозі?

Картка 2 (для учнів достатнього й середнього рівня знань)

Машина їхала 3 години зі швидкістю 60 км/год. Зворотний шлях вона подолала за 4 години. З якою швидкістю вона подолала зворотний шлях?

 

II. Вивчення нового матеріалу

1. Задача

Галка пролетіла 100 км зі швидкістю 50 км/год. Скільки часу летіла галка?

Під час розв’язання задачі учні роблять висновок: щоб знайти час, треба відстань поділити на швидкість.

2. Первинне закріплення. Розв’язання задачі № 400

3. Розв’язання задачі № 401 за кресленням (слід з’ясувати, що відбувається зі швидкістю за течією й проти течії)

4. Фізкультхвилинка

5. Розв’язання задачі № 402. Складання таблиці, плану розв’язання

1000 : 100 = 10 (хв.) — час руху;

400 : 10 = 40 (м/хв.) — швидкість плавця.

6. Самостійна робота

I варіант — приклади № 403, 404 (І рядок);

II варіант — приклади № 403, 404 (ІІ рядок).

7. Розв’язання задачі з логічним навантаженням № 405

 

image109

 

III. Підсумки уроку

 

IV. Домашнє завдання

№ 406, 407.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.