МАТЕМАТИКА 4 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 7

Тема. Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням

 

Мета: розвивати вміння учнів виконувати письмове ділення та розв’язувати задачі, пов’язані з поняттям частина числа; розвивати логічне мислення, увагу.

Обладнання: картки з тестами, картки для усної лічби, креслення.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

Тест для перевірки знань, отриманих раніше

(Кожне завдання оцінюється 2 балами, загалом — 12 балів.)

1. Знайти частку й остачу: 60 : 8.

а)    7 (ост. 2);

б)    7 (ост . 4);

в)    6 (ост. 12);

г)    8 (ост. 4).

2. Скільки годин становить 1/4 доби?

а)    12 год.;

б)    8 год.;

в)    3 год.;

г)    6 год.

3. В одному бідоні 48 л води, а у другому — -1/3 тієї води, що є в першому бідоні. Скільки літрів води у другому бідоні?

а)    16 л;

б)    45 л;

в)    24 л;

г)    12 л.

4. У квадрата заштрихована така частина:

image19

5. У книзі 60 сторінок. Оля прочитала третю частину книги. Скільки сторінок залишилось Ользі прочитати?

а)    20;

б)    10;

в)    40;

г)    30.

6. Знайти число, яке записане у вигляді суми розрядних доданків: 500 + 70 + 8.

а)    758;

б)    578;

в)    857;

г)    875.

 

II. Формування вміння знаходити число з його частиною

1. Задача

Відрізок AK становить 1/4 відрізка AB і дорівнює 20 мм. Знайти довжину відрізка AB.

 

 

Яку частину відрізка AB становить відрізок AK? Скільки таких четвер - тих є у цілому відрізку AB? Яка довжина однієї четвертої частини відрізка AB? Як знайти всю довжину відрізка AB?

2. Робота над задачею № 55

3. Практична робота за вправою № 56

4. Самостійне розв’язання задачі № 57

5. Фізкультхвилинка

 

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Коментоване розв’язання прикладів № 58

2. Самостійне розв’язання прикладів № 59. Взаємоперевірка

3. Робота над задачею № 60

На дошці — скорочений запис задачі.

Було — 828 кг

Відійшло — 1/6

Решта в ? п. по 2 кг

Складання плану розв’язання задачі.

1) Скільки кілограмів становили відходи?

2) Скільки кілограмів борошна розфасували в пакети?

3) Скільки вийшло пакетів?

Сильнішим учням учитель пропонує записати розв’язання задачі самостійно, решті учнів — за допомогою вчителя.

4. Гра «Сигнал»

Учитель показує картку з прикладом і відповіддю до нього. Якщо приклад розв’язано неправильно, учні показують червону картку-сигнал, якщо правильно — показують сигнал зеленого кольору.

 

image21

 

IV. Підсумки уроку

 

V. Домашнє завдання

№ 62, 63.

 






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.