МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу

УРОК 100

Тема. Множення десяткових дробів


Мета: узагальнити знання учнів про правила і властивості множення десяткових дробів, завершити формування вмінь і навичок розв'язування текстових завдань, що передбачають застосування вивчених знань.

Тип уроку: перевірка та корекція знань, навичок і вмінь

Хід уроку

I. Відтворення знань учнів

Розминка. Гра «Найкращий рахівник»

Методика проведення

На попередньому уроці вчитель повідомив, що на цьому уроці буде проходити гра під назвою «Найкращий рахівник». Вдома кожен з учнів повинен був підібрати з цієї теми по 3-4 приклади для усної лічби. Клас ділиться на 3 команди. В кожній команді вибирають «рахівника», який буде відстоювати честь свого колективу. Приклади для усної лічби пропонують «рахівнику» члени інших «команд» доти, поки він не зіб'ється. Потому його замінює інший учень з тієї ж команди, і гра продовжується. Число «рахівників» для одного тура визначається за домовленістю. Перемагає та команда, в якій була найменша кількість «рахівників», що розв'язали найбільшу кількість прикладів. Серед «рахівників» також встановлюється особиста першість.


II. Узагальнення знань

Учні розв'язують усні вправи, але головна вимога — прокоментувати виконання завдань, спираючись на відповідний тематичний матеріал.

Усні вправи

1. Знайдіть добуток:

1) 3,74 × 10;

2) 3,74 × 1000;

3) 3,74 × 0,1;

4) 3,74 × 0,01.

2. Відомо, що 234 × 56 = 13104. Поставте кому так, щоб множення було виконано правильно:

1) 2,34 × 56 = 13104;

2) 2,34 × 5,6 = 13104.

3. Виконайте множення:

1) 0,2 × 3;

2) 0,4 × 0,6;

3) 2,5 × 4;

4) 0,5 × 0,6.

4. Обчисліть зручним способом:

1) 0,4 × 29 × 2,5;

2) 0,2 × 43,9 × 0,5;

3) 4,28 × 7,4 + 4,28 × 2,6.

5. Спростіть вираз:

1) 0,2а × 0,3;

2) 0,4a × 9b;

3) 0,3а + 1,2а;

4) 9,7с – 1,3с + 2,6.


III. Розв'язування вправ

1. Знайдіть значення виразу:

1) (8,76 + 3,64) × (9,6 – 5,82);

2) 0,25 × (12,8 × 1,5 – 7,98).

2. З одного порту в інший одночасно вийшли пароплав і катер. Швидкість пароплава 27,8 км/год., а швидкість катера — 31,3 км/год. Яка відстань буде між ними через 3,6 год. після початку руху?

3. З одного міста в протилежних напрямках вирушили одночасно дві машини. Швидкість однієї з них дорівнювала 83,5 км/год., що на 7,8 км/год. більше, ніж швидкість другої. Яка відстань буде між ними через 4,5 год. після початку руху?

4. З двох селищ одночасно назустріч один одному вирушили велосипедист і пішохід. Пішохід рухався зі швидкістю 3,2 км/год., що в 3,5 рази менше, ніж швидкість велосипедиста. Знайдіть відстань між селищами, якщо велосипедист і пішохід зустрілись через 1,5 год. після початку руху.


IV. Самостійна робота

Тестові завдання

Варіант 1

1. Який з наведених добутків дорівнює 8?

1) 320 × 0,25;

2) 0,32 × 250;

3) 3,2 × 2,5;

4) 0,032 × 2500.

2. Яке з наведених чисел дорівнює добутку 3,02 × 0,04?
1) 1,208; 2) 0,1208; 3) 12,08; 4) 0,0128.

3. Площа якого з чотирьох поданих на рис. 133 прямокутників після округлення дорівнює 51 см?



Рис. 133


4. Яке з поданих чисел дорівнює значенню виразу 0,025 × 100 + 0,04 × 1000?
1) 29; 2) 42,5; 3) 65; 4) 290.

5. З одного села в протилежних напрямках одночасно вирушили два пішоходи. Один з них рухався зі швидкістю 2,7 км/год, а другий 1,8 км/год. Яка відстань буде між ними через 1,2 год. після початку руху? Який з виразів є розв'язком задачі?

1) (2,7 – 1,8) × 1,2;

2) (2,7 + 1,8) × 1,2;

3) 2,7 + 1,8 + 1,2;

4) (2,7 +1,8) × 1,2.


Варіант 2

1. Який з наведених добутків дорівнює 0,005?

1) 1,25 × 0,4;

2) 6,125 × 0,04;

3) 0,125 × 0,4;

4) 12,5 × 0,04.

2. Яке з поданих чисел дорівнює добутку 7,009 × 0,07?
1) 0,4963; 2) 0,49063; 3) 4,9063; 4) 0,04963.

3. Площа якого з чотирьох зображених нарис. 134 прямокутників після округлення дорівнює 9,5 м2?



Рис. 134


4. Яке з наведених чисел дорівнює значенню виразу 3,007 × 10 + 5,03 × 100?
1) 803,7; 2) 3510; 3) 80,37; 4) 533,07.

5. З одного порту в протилежних напрямках одночасно вийшли пароплав зі швидкістю 24,9 км/год. і катер зі швидкістю 32,6 км/год. Яка відстань буде між ними через 1,8 год. після початку руху? Який з наведених виразів відповідає умові задачі?

1) (32,6 + 24,9) + 1,8;

2) (32,6 + 24,9) : 1,8;

3) (32,6 + 24,9) × 1,8;

4) (32,6 – 24,5) × 1,8.


Коди правильних відповідей


№ завдання

1

2

3

4

5

В. 1

3

2

3

2

4

В. 2

2

2

3

4

3


V. Домашнє завдання

п. 31, №№ 923; 914 (4), 906; 894,

повторити: п. 17 — означення і властивості.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити