МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу

Урок 109

Тема. Множення і ділення десяткових дробів

 

Мета: підготувати учнів до виконання тематичної контрольної роботи.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Для економії часу доцільно цей етап провести зібравши і перевіривши зошити учнів.

 

II. Систематизація знань, умінь і навичок

Запитання до класу

1.   Як помножити?

1) Два десяткові дроби;

2) десятковий дріб на 10n;

3) десятковий дріб на 0,1; 0,01;...

2.   Скільки цифр треба відділити комою в добутку чисел?

1) 4,25 · 0,3;

2) 42,5 · 0,3;

3) 42,5 · 3;

4) 42,5 · 30.

3.   Які властивості множення використовуємо під час обчислення значень виразів?

1) 0,4 · 3,7 · 0,25;

2) 0,4 · 3,7 + 0,4 · 6,3.

4.   Як виконати ділення?

1) Десяткового дробу на натуральне число;

2) десяткового дробу на 10n;

3) десяткового дробу на 0,1; 0,01; ....

4) десяткового дробу на десятковий дріб.

Отже, основні правила, яким слід користуватися під час виконання контрольної роботи, — це правила множення і ділення десяткових дробів (використовуючи особливі випадки).

Розв'язування вправ

@ Вправи, які будуть розв'язувати на цьому уроці учні, відповідають основним видам завдань контрольної роботи:

·  множення і ділення десяткових дробів;

·  усі арифметичні дії з десятковими дробами;

·  рівняння і задачі на складання рівнянь.

1.   Обчисліть:

1) 0,024 · 4,5;

2) 29,41 · 1000;

3) 2,86 : 100;

4) 4 : 16;

5) 0,48 : 0,8;

6) 9,1 : 0,07.

2.   Знайдіть значення виразу (4 – 2,6) · 4,3 + 1,08 : 1,2.

3.   Розв'яжіть рівняння:

1) 2,4 (х + 0,98) = 4,08;  2) 0,084 : (6,2 – х) = 32.

4.   Відстань між двома пристанями дорівнює 9,9 км. Від цих пристаней в одному напрямку одночасно виїхали два катери. Один катер рухався позаду зі швидкістю 24,6 км/год. і наздогнав другий через 4,5 год. Після початку руху. Знайдіть швидкість другого катера.

 

Додаткова задача

Петрик купив 5 тістечок і отримав 3,2 грн. здачі. Для покупки 9 тістечок йому не вистачило 2,4 грн. Скільки коштує одне тістечко?

 

III. Підсумок уроку

Учитель ще раз повторює тематику завдань контрольної роботи.

 

IV. Домашнє завдання

Тематичне оцінювання № 8 — у робочих зошитах. (Зібрати зошити і перевірити домашнє завдання з метою порівняння оцінок за домашню контрольну роботу з оцінками, що будуть отримані за контрольну роботу з теми.)



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити