МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу

Урок 116

Тема. Відсотки. Знаходження відсотків від числа


Мета: відпрацювати навички застосування поняття про відсотки й алгоритм знаходження відсотків від числа під час розв'язування задач.

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1) 4 учні біля дошки за записаною умовою розв'язують домашні вправи.

2) Під час підготовки на дошці письмових вправ решта учнів працюють над виконанням завдань математичного диктанту.

Варіант 1 [2]

1. Знайдіть від 45 [від 83].

2. Знайдіть 1% від 200 [від 500].

3. Знайдіть 1% від 4 [від 7].

4. Знайдіть 3% від 3 грн. [від 8 грн.].

5. Закінчіть речення: «Один відсоток — це ... » [Знайдіть 20% від 60].

6. Знайдіть 25% від 360 [Закінчіть речення: «Відсотком називається ...»]


II. Актуалізація опорних знань

Під час перевірки правильності виконання вправ домашньої роботи й завдань математичного диктанту учні повторюють означення поняття «відсотки» і алгоритм знаходження відсотків від числа.


III. Вдосконалення навичок

Розв'язування задач: №№ 1039; 1041; 1042.

Додаткові задачі

1. Для лісорозсадника школярі зібрали 60 кг насіння дуба, акації, липи і клена. Жолуді складали 60 %, насіння клена — 15%, насіння липи — 20% усього насіння, а решта — насіння акації. Скільки насіння акації було зібрано?

2. На сезонному розпродажі ціни знижені на 30%. Скільки буде коштувати виріб, початкова ціна якого:

1) 87 грн.; 2) 115 грн.; 3) 188 грн.?

3. Виконайте дії: 6,72 – (35,656 + 4,444) : 8,02.

4. Знайдіть пропущене число: (рис. 137)


20%


36°


50%


?




Рис. 137




- Коментар. На цьому уроці продовжується робота з вироблення вмінь і навичок рахувати відсотки від числа, замінивши їх дробами. Особливу увагу слід звернути на задачу 2 (додаткову), бо в ній ще раз обіграється момент, що даному (початковому) значенню величини відповідає 100%.


IV. Підсумок уроку

Запитання до класу

1. У кінотеатрі 500 місць. Під час сеансу було зайнято 90 % усіх місць. Скільки глядачів дивилося фільм?

2. Порівняйте 40 % від числа 80 і 80% від числа 40.


V. Домашнє завдання

п. 34, №№ 1034; 1038; 1043, на повторення: № 966 (5; 6).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити