МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу

УРОК 34

Тема. Види кутів. Вимірювання кутів


Мета: закріпити знання понять «розгорнутий кут», «градус» як одиниця вимірювання кутів, «основна властивість вимірювання кутів»; відпрацювати навички вимірювання кутів і розв'язання задач на обчислення градусної міри із застосуванням властивості вимірювання кутів, повторити правила позначення кутів.

Обладнання: демонстраційний транспортир, картки-завдання на вимірювання кутів.

Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

№ 316; № 323.

Серед поданих чисел знайдіть відповідні градусні міри кутів BCQ ; EFM ; PRT ; AKS ; DBC.


II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

1. Назвіть усі кути, зображені на рис 43.



2. На рис. 44 MNK = FNT = 60°. Визначте величини кутів KNF і KNT.



3. На рис. 45 АВ — бісектриса деякого кута, величина якого 60°. Як побудувати цей кут?



4. Прочитайте вираз і знайдіть його значення:
1) 37 – 19; 2) 27 × 3; 3) 315 : 3; 4) 49 + 37.

III. Відпрацювання навичок

1) Розв'язання вправ №№ 327; 328; 330.

2) Практична робота

Учням роздано картки-завдання на 2-4 варіанти, кожна з яких має приблизно такий вигляд, як на рис. 46.



Рис. 46


Спільні запитання для всіх варіантів записано на дошці (№ завдання відповідає № рисунка).

1. Яку величину має кут?

2. Який кут називається розгорнутим?

3. Який з кутів на рис. є розгорнутим?

4. MOK = KOP = ... Чому дорівнює градусна міра кута між їх бісектрисами? Відповіді учнів записують у роздані таблиці (див. табл.).



1

2

3

4

1





2





3





4






Перевірка результатів практичної роботи проводиться наприкінці уроку (вчитель збирає заготовки-таблиці з відповідями учнів, залишивши картки-завдання і показує правильні відповіді, разом з учнями обговорюються завдання).


IV. Домашнє завдання

п. 12, №№ 329; 332 (1); 428; 333.

Принести ножиці.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити