МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу
УРОК 36
Тема. Види кутів. Вимірювання кутів
Мета: систематизувати знання учнів про поняття кута, його елементів, позначення, вимірювання і класифікацію; вдосконалювати вміння і відпрацьовувати навички вимірювання кутів, визначати видів кутів і розв'язувати задачі на застосування аксіоми вимірювання кутів.
Тип уроку: застосовування знань, вмінь та навичок.
Обладнання: таблиця «Кути. Вимірювання кутів».
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань
Математичний диктант
1. Запишіть, використовуючи позначення, «градусна міра кута МОК дорівнює 35°». [Градусна міра кута ABC дорівнює 25°.]
2. Градусна міра кута А дорівнює 78° [142°]. Який це кут: гострий чи тупий?
3. Накресліть кут MNK, менший [більший] за прямий кут.
4. Накресліть гострий кут АОВ [тупий кут РЕК].
5. Накресліть тупий кут СЕК [гострий кут AB С ].
6. Закінчіть речення: «Кут, менший за прямий кут [більший за прямий і менший від розгорнутого кута], називається...».
7. Скільки градусів містить кут, у 3 рази менший від розгорнутого кута [у 2 рази менший від прямого кута]?
8. Побудувати за допомогою транспортира кути 60° [90°] і його бісектрису.
II. Відпрацювання навичок
Розв'язування вправ.
№ 328 [Розв'язання. ВК проходить між сторонам розгорнутого кута
АВС = 180°, отже,
АВС =
АВК +
КВС, тому
КВС =
АВС –
АВК = 180° – 146° = 34°.
ВК — бісектриса кута СВ D, тому
KBC =
DBK =
, тому
DBC = 2
KBC = 2 × 34º = 68°. Відповідь.
CBD = 68°.]
Далі можна запропонувати учням роботу із робочим зошитом (с. 26, тема 9).
Особливо слід звернути увагу на №№ 103; 106; 107; ПО; 112; 113; 114.
III. Підсумок уроку. Домашнє завдання
п. 12, завдання в робочому зошиті
№102; 105; 108; 111; 115.
Додатково: № 117.