МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу

УРОК 42

Тема. Рівняння. Кути. Трикутники


Мета: перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу; перевірити рівень сформованості вмінь учнів: вимірювати і будувати кути за допомогою транспортира; обчислювати невідомі сторони й периметр трикутника; розв'язувати рівняння з використанням правил знаходження невідомих компонентів дій додавання і, віднімання.

Тип уроку: контроль знань.

Хід уроку

І. Тематична контрольна робота № 3

Варіант 1

1. Запишіть усі кути, зображені на рис. 73. Виміряйте ABC. Визначте види кутів.



2. Побудуйте:

1) MQK, градусна міра якого дорівнює 163°;

2) ABC, градусна міра якого дорівнює 82°. Вкажіть вид побудованих кутів.

3. Розв'яжіть рівняння: 1) 33 + х = 71; 2) 283 – х = 238.

4. Одна сторона трикутника дорівнює 7 см, друга — в 3 рази довша за третю, а третя — на 2 см коротша від другої. Знайдіть периметр трикутника.

5. Розв'яжіть рівняння: 1) (х + 78) – 93 = 47; 2) 27 – (х – 23) = 31.

6. З вершини тупого кута АОВ проведено 2 промені ОС і OD так, що AOD = 147°, ВОС = 166º (рис. 74). Обчисліть величину кута COD.



7. Яке число треба підставити замість а, щоб коренем рівняння 51 – (а – х) = 26 було число 17?


Варіант 2

1. Запишіть усі кути, зображені на рис. 75. Виміряйте кут ABC. Визначте види кутів.


2. Побудуйте:

1) С DO, градусна міра якого дорівнює 45°;

2) FMN, градусна міра якого дорівнює 155°. Вкажіть вид побудованих кутів.

3. Розв'яжіть рівняння: 1) х + 49 = 74; 2) х – 589 = 237.

4. Одна сторона трикутника дорівнює 16 дм, друга — в 2 рази коротша від першої, а третя на 10 дм довша за другу. Знайдіть периметр трикутника.

5. Розв'яжіть рівняння: 1) (х + 92) – 83 = 54; 2) 26 – (х – 32) = 43.

6. З вершини прямого кута BCD (рис. 76) проведено 2 промені СЕ і CF так, що BCE = 64°; DCF = 54°. Обчисліть величину кута FCE.



7. Яке число треба підставити замість а, щоб коренем рівняння 65 – (х – а) = 38 було число 43?


II. Домашнє завдання

Розв'язання цікавих задач з теми: №№ 386, 381.

Відповіді й розв'язання тематичної контрольної роботи № 3

Варіант 1

1. СВ D; С BA; ABD – гострі.

2. 1) х = 38; 2) х = 45.

3. Р = 7 + 3 – 7 + (3 – 7 – 2) = 47см.

4. 1) х = 62; 2) х = 19.

5. BOD = 180° – 147° = 33°; COD = 166° – 33° = 133°.

6. х = 17; 51 – (а – 17) = 26; а = 42.


Варіант 2

1. ABC ; С BD – гострі. ABD- тупий.

2. 1) х = 25; 2) х = 826.

3. Р = 16 + 16 : 2 + (16 : 2 + 10) = 42 см.

4. 1) х = 45; 2) х = 15.

5. DCE = 90° – 64° = 26°; FCE = 64° – 26° = 38°.

6. х = 43; 65 – (43 – а) = 38; а = 16.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити