МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу

УРОК 98

Тема. Множення десяткових дробів


Мета: відпрацювати навички учнів виконувати додавання, віднімання і множення десяткових дробів шляхом розв'язування вправ, що передбачають сумісне виконання цих дій; відпрацювати навички застосовувати сполучної та розподільної властивостей множення.

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання, відтворення знань

Правильність виконання завдань: №№ 896 (1; 2); 898 (1, 3); 900; 912 (1); 914 (1; 3); можна перевірити, викликавши 3-4 учні до дошки (умови завдань для економії часу та раціонального розміщення учнів біля дошки учитель записує заздалегідь).

Фронтальна робота з основною частиною класу проводиться у формі виконання усних вправ.

Усні вправи

1. Спростіть вираз:

1) 12а × 3b;

2) 14m × 5n ;

3) 5p × 7q × 2c ;

4) 5x – 2x + 3x ;

5) 6у + 7у – у;

6) 5с – 2с + с – 1; 7) 0,4 × 1,5а; 8) 0,7b + 0, 13b; 9) 0,2а × 1,5b.

2. Виконайте множення (якщо можливо, обравши найрозумніший порядок обчислень):

1) 0,6 × 10;

2) 0,1 × 25;

3) 0,2 × 0,6;

4) 0,7 × 7;

5) 4,5 × 2;

6) 5,6 × 10 – 5,6;

7) 0,42;

8) 10,8 × 7,4 + 10,8 × 2,6;

9) 6,54 × 19,4 – 6,54 × 19,3.


III. Відпрацювання навичок

- Основна мета уроку — закріплення знань властивостей множення та відпрацювання навичок їх застосування для раціоналізації обчислень та спрощення буквених вправ. Також не треба забувати про основні питання розділу — множення десяткових дробів. Тому і вправи, відібрані для цього уроку, можна умовно поділити на 2 розділи:

1. Властивості множення десяткових дробів: №№ 897 (8; 9); 911 (2); 913 (4).

2. Сумісні дії додавання, віднімання і множення десяткових дробів; задачі на їх виконання: (№№ 907 (2; 3), 922) та додаткові задачі.

Задача 1. «Магічний квадрат»



Числа 0,7; 0,7; 0,7; 5; 5; 5; 0,4; 0,4; 0,4 запишіть у клітинки квадрата так, щоб добуток чисел по будь-якій горизонталі і вертикалі дорівнював 1,4.

Задана 2. Замість зірочок поставте такі знаки дій («+», «-», «×»), щоб рівності були правильними (можна використовувати дужки):

1) 2,3 * 4,7 0,3 = 2,1;

2) 6,1 * 0,2 * 0,22 = 1;

3) 0,2 * 0,3 * 0,5 = 0,03.


III. Самостійна робота

Варіант 1 [2]

1. Обчислити найбільш раціональним способом:

1) 0,25 × 0,849 × 4;

2) 1,25 × 48,256 × 0,8;

3) 10,48 × 6,2 + 3,8 × 10,48;

4) 0,48 × 38,4 – 8,4 × 0,48;

5*) 123,4 × 0,23 + 0,07 × 123,4 – 0,3 × 87,5;

[1) 0,2 × 48,256 × 50; 2) 0,125 × 0,248 × 8; 3) 0,89 × 43,6 – 23,6 × 0,89; 4) 27,4 × 3,4 + 3,4 × 2,6; 5*) 0,348 × 4,48 + 0,14 × 0,348 – 4,62 × 0,048.]

2. Обчислити: (3 – 1,2) × 6,7 + 9,18. [(34,5 – 18,69) × 3,7 + 0,2)].


IV. Домашнє завдання

п. 31, №№ 896 (3; 4); 898 (4); 912 (2); 914 (2); на повторення № 925.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити