МАТЕМАТИКА
Поурочні плани для 5 класів

Урок № 16

Тема. Координатні промені і шкали

 

Мета: Ознайомити учнів з поняттями координатного променя та шкалою. Сформувати уміння накреслити координатний промінь, позначати на ньому точки із координатами, визначати ціну поділки. Розвивати уміння аналізувати, робити висновки, виховувати охайність та самостійність.

Обладнання: кодоскоп.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка виконання домашнього завдання із самооцінкою.

2. Що таке промінь?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Намалюємо промінь із початком в точці О. На цьому промені від початку відкладемо послідовно відрізки довжиною 1 см, 2 см, 3см і т. д. Їх праві кінці позначимо рисками ( штрихами), а проти них ізнизу під променем напишемо числа 1, 2, 3... Отже ми з вами отримали промінь , який називають координатним променем.

 

 

Кожному числу можна поставити у відповідність точки. Числа, які відповідають точкам координатного променя називають координатами цих точок. Наприклад, точка А має координату 3, точка В – координату 4, точка С - координату 5, точка К – координату 8. Пишуть це так А(3), В(4), С(5), К(8).

Давайте з’ясуємо , що нам потрібно задати, щоб отримати координатний промінь (думки учнів). Висновок. Отже, щоб задати координатний промінь потрібно:

1)   побудувати промінь із початком в точці О;

2)   задати одиничний відрізок – відрізок завдовжки 1 см.

У вас у кожного є лінійка. Можливо вона вам щось нагадує? Так, вона неначе координатний промінь, але на ній нанесено і малі штрихи і великі. Систему таких штрихів разом із відповідними числами називають шкалою. Відстань між сусідніми великими штрихами називають великою поділкою, а між сусідніми малими - малою поділкою. Давайте визначимо на нашій лінійці ці відстані. Отже, скільки вміщується у великій поділці малих? Так, десять. 1 мм - називають ціною поділки. Давайте ми з вами пригадаємо де ще зустрічається шкала (учні відповідають на поставлене питання).

 

ІІІ. Розв’язування тренувальних вправ.

Усні вправи № 315-318.

Колективне розв’язання № 321, 322, 326, 327

Самостійне розв’язання вправ № 337, 339.

 

ІV. Підсумок. Домашнє завдання.

§7. 323 – 325, 328, 340 (додаткове).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити