МАТЕМАТИКА
Поурочні плани для 5 класів

Урок № 23

Тема. Розв’язування вправ


Мета уроку. Формувати практичні уміння і навички учнів при розв’язуванні вправ на множення натуральних чисел. Сприяти розвитку логічного мислення. Виховувати інтерес до предмету, наполегливість, культуру математичних записів.


Хід уроку.

І. Перевірка домашнього завдання.

Перевіряється фронтально.


ІІ. Актуалізація розумової діяльності.

1. Фрагмент гри “Знай і вмій”

Розминка

§ Як називаються компоненти при множенні?

§ Чому дорівнює добуток а.1?

§ Чому дорівнює добуток а.0?

2. Виконайте множення числа, записаному у середньому кружечку, з іншими числа



3. Заповни клітинки таблиці числами так, щоб добуток чисел кожного стовпчика і кожного рядка були однаковими.


10






10


5





ІІІ. Розв’язування вправ.

Конкурс “Зніми свою “Зірку”.

Учні об’єднуються у дві команди. Для розв’язування кожного прикладу запрошується по одному представнику з кожної команди. Кожна пара учнів розв’язує одні й ті самі приклади. Відповіді вони записують над сходинками на плакаті від старту до фінішу.








Фініш















Старт












Перша команда

Друга команда

Завдання до конкурсу

№ 379, 423, 424, 426, 435.

№ 435

1. Знайдемо відстань першого теплохода.

28 . 7 = 196(км).

2. Знайдемо відстань другого теплохода.

25 . 7 = 175(км).

3. Знайдемо відстань між теплоходами через 7 годин.

196 – 175 = 21(км).

Перемагає та команда, яка першою виконає правильно всі задачі і на фініші зніме свою зірку. У цей час учні класу виконують ці самі завдання в зошитах.

Учитель пропонує класу провести інтерв’ю з володарем зірки, попередньо визначивши допустиму кількість запитань (діти говорять у символічний мікрофон).

Можливі варіанти запитань.

1. Що означає помножити число а на число в?

2. Як називають числа які перемножують?

3. Що так добуток?

4. Якою дією збільшують число на кількість одиниць?

5. Чому дорівнює добуток, коли один із множників дорівнює нулю?


IV. Підсумки уроку.

Виставлення оцінок. Акцентується увага на помилках, які допускали учні при розв’язуванні задач.


VI. Домашнє завдання.

§9 № 425(б), 428, 433, 436(а).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити