МАТЕМАТИКА
Поурочні плани для 5 класів
Урок № 30
Тема. Ділення натуральних чисел
Мета уроку. Ознайомити учнів, що означає число а поділити на число b, ввести поняття оберненої дії, формувати вміння розв’язувати вправи на ділення. Розвивати уважність, спостережливість в учнів.
Хід уроку
І. Взаємна перевірка домашнього завдання.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Якщо потрібно 20 груш розділити між 5 дітьми, то по скільки груш отримає кожна?
За допомогою якої дії можна отримати відповідь?
Як називаються числа 20, 5 і 4?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. А як перевірити чи правильно розділили груші ? (4 * 5 = 20)
2. Якщо ввести замість чисел букви а, в і с, то можна сказати , що рівність а : в = с вірна тоді, якщо с * в = а. Тому говорять, що дія ділення обернена до дії множення.
3. Поділити число а на в - це означає знайти таке число, що с * в = а.
4. Якщо дія ділення обернена до множення, то правильність ділення перевіряють множенням.
5. Таблички: а : а = 1; а : 1 = а; 0 : а = 0.
Ділити на нуль не можна. (b = а, 0 = b, то 6 : 0 = с, с * 0 = 6)
ІV. Осмислення і узагальнення знань. Розв’язування вправ і задач.
1. Усно: № 503, № 504, №507.
2. Біля дошки: № 520, № 522, № 525.
3. Самостійно: № 517, № 515.
4. Повторення: № 564.
V. Підсумок уроку.
1. Що означає поділити число а на число b?
2. Що таке: ділене, дільник, частка?
3. Чи можна яке-небудь число ділити на 0? Чому?
VІ. Домашнє завдання
§11. № 516, 519, 523.