МАТЕМАТИКА
Уроки для 6 класів

Урок № 101

Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь

 

Мета: виробити вміння розв'язувати задачі на знаходження чисел за їх різницею; відпрацювати навички розв'язування лінійних рівнянь з однією змінною; вдосконалювати обчислювальні навички учнів.

Тип уроку: застосування вмінь і навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент


II. Перевірка домашнього завдання

1.   Розв'язання задач бажано перевірити повністю, тому на дошці заздалегідь власноруч (або хтось з учнів) записуємо розв'язання задач. Учні в ході само- або взаємоперевірки з'ясовують правильність виконання домашнього завдання і виправляють помилки.

2.   Самостійна робота (5хв)

Один учень біля дошки, після розв'язування перевіряємо, аналізуємо.

Задача. До магазину завезли 425 кг картоплі, яку було продано за два дні, причому за перший день продали в 4 рази більше картоплі, ніж за другий. Скільки картоплі продали за другий день?


III. Відпрацювання знань та вмінь

Усні вправи

1.   Обчисліть:

а)

б)

в)

2.   Один учень розв'язував задачу, яка починалася зі слів: «За три дні в магазині було продано 720 кг». Він склав таке рівняння: х + 2х + 3х = 720. Використовуючи ці дані, сформулюйте задачу повністю і розв'яжіть її.

3.   Кожний із виразів -4а; -3а; -2а; -а; 0; а; 2а; 3а; 4а запишіть у клітинки квадрата так, щоб після зведення подібних доданків по будь-якій горизонталі, вертикалі, діагоналі утворився 0:

а

 

 

 

0

 

 

 

4.   Перше число а. Знайдіть друге число, якщо: а) воно удвічі більше за перше; б) їх сума 27; в) різниця першого та другого чисел 27.


IV. Вироблення вмінь

@ Основна дидактична мета уроку — вироблення вмінь розв'язувати задачі на знаходження чисел за їх різницею. Тому вчителю достатньо розв'язати одну з таких задач і показати на розв'язаному прикладі основні етапи розв'язування подібних задач.

1.   Син у 4 рази молодший від батька. Скільки років батькові, якщо він старший за сина на 27 років?

2.   На вантажний автомобіль навантажили у 5 разів більше вантажу, ніж на причеп. Скільки кілограмів навантажили на причеп, якщо на ньому було на 148 кг менше, ніж на автомобілі?

3.   Фермер відвів під зернові культури на 360 га або у 5,5 раза більше землі, ніж під овочеві культури. Скільки землі відвів фермер під зернові культури і скільки під овочеві?

Додаткові вправи (на повторення)

1.   Промінь ділить прямий кут на два кути. Знайдіть ці кути, якщо один з них на 12° менший від другого.

2.   Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 4,1. Одне з них утричі більше від другого. Знайдіть ці числа.

3.   Виконайте дії

 

V. Підсумки уроку

Учень склав рівняння до задачі, що починалась словами: «В одному ящику з 4 рази більше яблук, ніж у другому...». Рівняння має такий вигляд: 4х – х = 18.

Сформулюйте умову задачі повністю та розв'яжіть її.


VI. Домашнє завдання

1.   Одне число втричі більше за друге, а їх різниця дорівнює 132. Знайдіть ці числа.

2.   Довжина прямокутника в 4 рази більша за його ширину, а периметр дорівнює 60 м. Знайдіть площу прямокутника.

3.   Магазин продав за 3 дні 460 кг овочів. За перший день було продано овочів на 20 кг менше, а за третій — в 1,2 раза більше, ніж за другий. Скільки овочів продав магазин за кожний день окремо?

Додаткова вправа

Обчисліть значення виразу .





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити