МАТЕМАТИКА
Уроки для 6 класів

Урок № 16

Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів

 

Мета:  відпрацювати навички зведення дробів до НСЗ та використати ці вміння учнів для розв'язування вправ, що передбачають порівняння дробів.

Тип уроку: застосування вмінь і навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкидній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють правильність виконання домашнього завдання (учні з місця коментують розв'язання вправ).


II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

1.   Обчисліть:

2.   Знайдіть НСК і НСД чисел: а) 12 і 10; б) 12 і 15; в) 12 і 11; г) а = 22 · 33 · 5; b = 22 · 33 · 5.

3.   При яких натуральних значеннях m і n правильна рівність: ; ; ?

4.   На пошиття семи однакових спідниць витратили 12 м тканини. Скільки метрів тканини витратили на одну спідницю?

5.   Порівняйте: а)  і ; б)  і ; в)  і ; г)  і ; д)  і .


III. Відпрацювання навичок

@ Оскільки цей урок є заключним з підтеми «Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів», для фронтальної роботи бажано було б обрати завдання достатнього рівня складності, що передбачають порівняння дробів; розв'язування цих завдань є підготовкою до самостійної роботи. Також слід повторити скорочення дробів.

Виконання завдань

1.   Батько Наталі виготовив 42 однакові деталі за 5 годин, а батько Ірини 60 таких же деталей — за 7 годин Хто витрачав на виготовлення однієї деталі більше часу?

2.   Знайдіть три натуральні числа, при яких буде правильною нерівність а) ; б) .

3.   Порівняйте числа а)  і ; б)  і ; в) 0,7 і ; г) 5,8 і .

4.   Скоротіть дроби ; ; .


IV. Самостійна робота
Варіант 1

1.   Скоротіть дроби ; ; .

2.   Порівняйте дроби  і ;  і .

3.   Мишко купив 15 цукерок за 8 грн, а Марічка — 20 цукерок за 11 грн. У кого з дітей кожна цукерка коштувала дорожче?

4.   Запишіть дроби у порядку зростання , , , , .


Варіант 2

1.   Скоротіть дроби ; ; .

2.   Порівняйте дроби  і ;  і .

3.   11 кг вишневого варення розлили порівну в 15 банок, а 13 кг полуничного — порівну у 18 банок. Якого варення в одній банці було більше — полуничного чи вишневого?

4.   Запишіть дроби в порядку спадання , , , , .

 

V. Домашнє завдання

1.   Порівняйте числа а)  і ; б)  і ; в)  і 0,35; г) 3,7 і .

2.   У 21 кг. рису міститься 16 кг крохмалю, а у 12 кг ячменю — 7 кг крохмалю. Де крохмалю більше — в 1 кг рису чи в 1 кг ячменю?

3.   Обчисліть а) ; б) ; в) ; г) ; д) .





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити