МАТЕМАТИКА
Уроки для 6 класів

Урок № 20

Тема. Додавання і віднімання мішаних чисел

 

Мета:  відпрацювати навички використання алгоритмів додавання і віднімання мішаних чисел.

Тип уроку: застосування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

@ Оскільки завдання є досить об'ємними, для економії часу вчителеві можна або самотужки, або попросити «сильних» учнів (перевіривши на перерві правильність виконання завдань) записати відповіді вправ домашнього завдання. У разі необхідності найскладніші завдання (вчитель може передбачити, які саме) записати з розв'язанням заздалегідь за дошкою.

Після цього можна ще раз звернутися до ключових моментів цього розділу під час виконання усних вправ.

1.   Обчисліть:

2.   Виконайте дії: ; ; ; ; ; ; .

3.   Знайдіть НСЗ для дробів:  і ;  і ;  і ;  і .

4.   Запишіть числа ; ;  у вигляді мішаних чисел, щоб їх дробова частина була правильним дробом.

Картки з індивідуальним завданням бажано заповнити для «сильних» учнів і для учнів «слабких» або таких, що не встигають за темпом виконання усних вправ.


Для «сильних»

 

Картка 20.1

Виконайте дії:    

1) ;   

2) ;  3)


Для «слабких»

 

Картка 20.2

Закінчіть виконання дій (впишіть правильні числа)

1)  ;

2) .


II. Актуалізація опорних знань

Здійснюється як під час перевірки домашнього завдання, так і під час виконання пропонованих вправ.


III. Відпрацювання навичок

@ 1) Єдиним засобом для відпрацювання навичок додавання і віднімання мішаних чисел є розв'язування якомога більшої кількості відповідних завдань. Щоб заохотити і внести елементи гри у хід уроку, можна традиційні вправи з підручника «закодувати» (запропонувати кілька варіантів відповідей до кожного прикладу, врахувавши типові помилки учнів, і кожному варіанту відповіді присвоїти певну літеру. В разі правильного виконання цих завдань учень отримує ключове слово уроку).

2) Окрім відпрацьованих навичок додавання і віднімання мішаних чисел, слід звернути увагу й на інші важливі моменти:

а) використання властивостей додавання і віднімання;

б) порядок виконання дій у виразах, що містять їх більш ніж 2.

Система задач на урок може бути такою: Виконайте дії:

1.   а) ; б) ; в) .

2.   а) ; б) ; в) ; г) ; д) .

3.   Знайдіть значення виразу найбільш зручним способом (дивись на знаменники!):

а) ;  б) ; в) ; г) ; д) ; е) .

4.   Спростіть вираз (властивості додавання і віднімання)
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .

5.   Знайдіть значення виразу , якщо: а) , ; б) , .

6.   Не обчислюючи значень виразів, з'ясуйте, який зі знаків (>, <, =) необхідно поставити між виразами і поясніть, чому:

а)  і ; б)  і ; в)  і ; г)  і .


IV. Підсумки уроку

Учитель знову звертає увагу учнів на зміни конспекту 13 і наголошує, що у випадку, коли це дозволяють умови, можна використовувати не тільки названі алгоритми, але й і вивчені раніше властивості.


V. Домашнє завдання

1.   Виконайте дії:

а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .

2.   Знайдіть значення виразу ,  якщо: а) , ; б) , .

3.   Перша сторона трикутника дорівнює  м, друга сторона на  м коротша від першої, а третя — на  м довша від другої. Знайдіть периметр трикутника.

4.   Виконайте дії у звичайних, а потім у десяткових дробах: а) ; б) ; в) .





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити