МАТЕМАТИКА
Уроки для 6 класів

Урок № 21

Тема. Розв'язування рівнянь і задач

 

Мета: вдосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дробів і мішаних чисел з різними знаменниками із використанням розібраних на попередньому уроці прийомів на основі розв'язування рівнянь і задач.

Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

Зібрати зошити.


II. Відтворення знань

Усні вправи

1.   Обчисліть:

2.   Знайдіть х із рівняння: ; ; ; .

3.   Спростіть вираз: ; ; ; .

4.   Відомо, що а + b + с = 3; а + b = ; b + с = . Знайдіть а, b, с.

 

III. Вдосконалення вмінь

@ Оскільки певні вміння виконувати додавання і віднімання дробових чисел в учнів уже сформовані, на цьому уроці слід приділити увагу таким завданням: рівняння (двокрокові і більше), задачі на складання рівнянь, текстові задачі, що передбачають додавання і віднімання дробових чисел.

1.   Знайдіть корінь рівняння:

а) ;    

б) ;

в) ;  

г) .

@ Можливі варіанти розв'язання: спростити вирази в лівій і правій частинах (а, б) або використання правил знаходження невідомих компонентів дій.

2.   Розв'яжіть задачу, склавши рівняння.

а) Якщо невідоме число додати до , а від здобутої суми відняти , то дістанемо . Знайдіть невідоме число.

б) Одне число більше від іншого на , а їх сума . Знайдіть ці числа.

3.   Одна сторона трикутника дорівнює  дм, друга на  дм менша, а третя на  дм більша за першу. Знайдіть периметр трикутника.

4.   Фермерське господарство доставило в магазин  ц овочів: помідорів, огірків та баклажанів. Помідорів і огірків було разом  ц, помідорів і баклажанів  ц. Скільки кілограмів помідорів, огірків та баклажанів доставили з фермерського господарства в магазин?

5.   Двоє робітників повинні виконати виробниче завдання. Перший робітник, працюючи один, може виконати завдання за 5 днів; другий, працюючи один, виконує його за 4 дні. Яку частину завдання їм залишиться виконати після одного дня їх сумісної роботи?


IV. Підсумки уроку

Рефлексія. Яке завдання уроку було найскладнішим і найпростішим? Яких додаткових (окрім алгоритму додавання і віднімання дробових, мішаних чисел) знань потребує розв'язування таких завдань?


V. Домашнє завдання

1.   Один кран наповнює бак за 9 хв, другий — за 6 хв. Яка частина бака залишиться незаповненою після 1 хв спільної роботи кранів?

2.   Периметр трикутника ABC дорівнює 12 см. Знайдіть довжини його сторін, якщо АВ + ВС =  см, ВС + СА =  см.

3.   Виконайте дії: а) ; б) ; в) ;  г) .

Задача (на складання рівняння). Якщо до невідомого числа додати  і цю суму зменшити на , то дістанемо . Знайдіть невідоме число.

 





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити