Усі уроки української мови 10 клас ІІ СЕМЕСТР Профіль — українська філологія - 2018 рік
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 10 КЛАСІ (ПРОФІЛЬ — УКРАЇНСЬКА ФІЛОЛОГІЯ). II СЕМЕСТР
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
Примітки |
Фразеологія як розділ мовознавства |
|||
66 |
Фразеологія як розділ мовознавства. Основні ознаки фразеологізмів. Види фразеологічних одиниць: єдності, зрощення, сполучення |
||
67 |
Джерела української фразеології |
||
68 |
Приказки, прислів’я та крилаті вислови, приповідки, побажання та їх оцінний зміст |
||
69 |
Фразеологізми власне українського походження та фразеологічні запозичення з інших мов. Національно-мовний колорит фразеології. Фразеологічні відповідники в різних мовах |
||
70 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 14. Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Причини комунікативних помилок |
||
71 |
Багатозначність, синонімія, антонімія фразеологічних одиниць |
||
72 |
Фразеологія різних стилів мовлення: художня, наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Стилістичні засоби фразеологічних одиниць у творах видатних письменників. Уживання фразеології в різних стилях |
||
73 |
Фразеологізми з професійної мови, мовні кліше, штампи |
||
Українська лексикографія як розділ мовознавства про укладання словників |
|||
74 |
Лексикографія як розділ мовознавства про укладання словників. Види словників та особливості їх побудови |
||
75 |
Відмінність словникових статей у різних словниках. Стилістичні засоби лексикографії |
||
76 |
З історії лексикографії. Словники як відображення історії і культури українського народу. Словник Лаврентія Зизанія, «лексикон» Памви Беринди. Електронні словники |
||
77 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 15. Складання бібліографії із залученням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій. Написання звіту про виконану роботу |
||
78 |
Тематична контрольна робота № 5. Контрольний тест |
||
Морфеміка й словотвір української мови як учення про будову й творення слів |
|||
79 |
Морфемна й словотвірна структура слова. Мотивоване й мотивуюче слово, структурно-семантичні зв’язки між ними |
||
80 |
Основа слова. Похідні й непохідні основи. Твірна основа та словотворчий формант. Словотвірний тип і словотвірне значення |
||
81 |
Основні способи словотвору в сучасній українській мові: морфологічні і неморфологічні. Особливості вживання осново- і словоскладання, абревіатур, складноскорочених слів |
||
82 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 16. Особливості розмовного та наукового стилів. Трансформування тексту одного стилю в інший |
||
83 |
Історичні зміни в морфемному складі слова: спрощення, перерозклад, ускладнення. Етимологія як учення про походження слів. Морфемний словник. Етимологічний словник. Сучасні тенденції українського словотвору |
||
84 |
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту. Переклад українською мовою російських лексем на позначення назв осіб за професією |
||
85 |
Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв |
||
86 |
Основні способи творення дієслів та прислівників |
||
87 |
Стилістичне використання засобів словотвору. Стилістичні функції префіксів та суфіксів. Національно-специфічне вживання зменшено- пестливих форм |
||
88 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 17. Складання власного висловлювання на тему: «Мовна особистість в українській літературі, історії» |
||
Українська морфологія як розділ мовознавства про частини мови |
|||
89 |
Українська морфологія як розділ мовознавства про частини мови. Основні поняття морфології. Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова. Поняття про граматичні категорії, граматичні значення і граматичні форми. Взаємоперехід частин мови |
||
90 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 18. Особливості аудіювання. Контрольне аудіювання |
||
Самостійні частини мови |
|||
91 |
Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників. Граматичні категорії іменника |
||
92 |
Категорія числа, її значення та граматичні засоби вираження. Іменники, що вживаються в обох числових формах, мають лише форму однини або множини. Стилістичні особливості форм числа іменників |
||
93 |
Словозміна іменників. Словозмінні паралелі іменників, їх стилістичні особливості. Порушення норм відмінювання іменників у художньому мовленні |
||
94 |
Відмінювання іменників II відміни. Родовий відмінок іменників II відміни. Стилістичне використання кличного відмінка іменників |
||
95 |
Форми іменників орудного й місцевого відмінків з прийменниками на позначення руху в просторі. Називний відмінок іменників зі сполучниками як, мов, неначе, немов |
||
96 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 19. Офіційне і неофіційне, публічне і непублічне мовленнєве спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування |
||
97 |
Невідмінювані іменники. Рід відмінюваних і невідмінюваних іменників. Особливості роду іменників, назв осіб за професією, посадою, званням тощо. Стилістичні особливості іменників середнього і спільного роду. Іменники середнього роду як засіб іронії і сатири |
||
98 |
Написання і відмінювання власних особових назв, складних слів, прізвищ, імен та по батькові |
||
99 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 20. Докладний переказ із творчим завданням |
||
100 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 21. Мовний етикет у науковому стилі. Виступ на учнівській конференції |
||
101 |
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Лексико-граматичні розряди прикметників (якісні, відносні, присвійні), їх особливості й функціонування в мовленні. Перехід відносних прикметників у якісні, присвійних у якісні й відносні |
||
102 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Зміни приголосних при творенні ступенів порівняння прикметників. Повні й короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників, особливості їх функціонування в сучасній українській мові. Стилістична роль повних і коротких прикметників |
||
103 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 22. Ознаки науково-навчального підстилю. Його основні жанри. Лінгвістичний аналіз текстів науково- навчального стилю. Написання рефератів |
||
104 |
Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників |
||
105 |
Стилістичне використання якісних, відносних, присвійних прикметників. Словник епітетів української мови. Синоніміка форм ступенів порівняння прикметників. Помилки у вживанні форм ступенів порівняння |
||
106 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 23. Складання твору-роздуму на морально-етичну тему |
||
107 |
Своєрідність займенника як частини мови. Порівняння займенників з іншими частинами мови. Розряди займенників за значенням, їх характеристика. Групи займенників |
||
108 |
Відмінювання займенників. Словотвірні характеристики займенника. Наголос у займенниках |
||
109 |
Правопис займенників. Написання заперечних, неозначених займенників. Явище прономіналізації. Перехід займенників в інші частини мови |
||
110 |
Стилістичні функції займенників. Синонімічні заміни особових займенників. Увічливе значення займенників. Запобігання двозначності висловлювання при їх уживанні. Стилістичні функції займенника воно |
||
111 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 24. Складання діалогів відповідно до запропонованої мовленнєвої ситуації |
||
112 |
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Формування числівника як частини мови. Число і числівник. Розряди числівників за значенням (кількісні, дробові, збірні, неозначено-кількісні), їх характеристика |
||
113 |
Відмінювання числівників. Паралельне використання відмінкових форм числа. Паралельне вживання числівників з іменниками в непрямих відмінках |
||
114 |
Написання числівників і відчислівникових слів. Наголос у числівниках. Стилістичні функції числівників |
||
115 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 25. Контрольний переказ тексту із творчим завданням |
||
116 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 26. Основні жанри розмовного мовлення. Складання оповіді, казки в народно-розмовній манері |
||
117 |
Тематична контрольна робота № 6. Контрольний тест |
||
118 |
Дієслово як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів. Безособові дієслова. Функції дієслова в художньому стилі |
||
119 |
Дві основи дієслів. Поділ дієслів на дієвідміни. Зміни звуків в особових формах дієслів. Словозміна дієслів I та II дієвідмін |
||
120 |
Види дієслів (доконаний і недоконаний), їх творення, вживання одного в значенні іншого. Часи дієслів (теперішній, минулий, майбутній), їх творення. Синонімія форм часу дієслів. Стилістичні можливості граматичних форм часу |
||
121 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 27. Особливості написання статті |
||
122 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 28. Написання рецензій з наукової проблеми |
||
123 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий), їх творення. Стилістичне вживання способових форм дієслова |
||
124 |
Особові, родові, числові форми дієслів. Зворотні дієслова. Перехідні й неперехідні дієслова |
||
125 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Дієслівні та прикметникові характеристики дієприкметників. Творення, правопис і відмінювання дієприкметників. Активні та пасивні дієприкметники. Дієприкметниковий зворот |
||
126 |
Дієприслівник як незмінювана форма дієслова: лексичне значення, морфологічні ознаки, особливості їх творення. Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Дієприслівниковий зворот |
||
127 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 29. Ознайомлювально-вивчальне читання науково-популярної, довідкової літератури |
||
128 |
Безособові форми на -но, -то. Стилістичні функції дієслівних форм |
||
129 |
Прислівник як частина мови: лексичне значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції. Розряди прислівників за значенням: обставинні й означальні. Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння означальних прислівників. Правопис прислівників. Стилістичні особливості прислівників із суфіксами емоційної оцінки |
||
130 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 30. Складання усного контрольного твору |
||
131 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 31. Контрольний письмовий твір |
||
Службові частини мови, їх загальна характеристика |
|||
132 |
Прийменник, його особливості. Групи за походженням і морфологічним складом. Правопис прийменників. Перехід повнозначних слів у прийменники. Синонімія прийменникових конструкцій |
||
133 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 32. Редагування текстів різних стилів і жанрів. Робота над виправленням помилок, допущених у письмовому переказі чи творі |
||
134 |
Сполучники сурядності та підрядності. Морфологічні типи сполучників. Правопис сполучників. Стилістичні особливості вживання сполучників |
||
135 |
Частка, її функції, групи за значенням. Правопис заперечних часток. Функції модальних, заперечних часток. Естетична цінність часток |
||
136 |
Вигуки, їх ознаки та розряди. Правопис вигуків і особливості їх уживання. Звуконаслідувальні слова. Вигуки як засіб емоційно-експресивного мовлення. Національні етикетні вигуки |
||
137 |
Урок розвитку комунікативних умінь № 33. Побудова розповіді на соціокультурну тему |
||
138 |
Повторення вивченого |
||
139 |
Контрольний диктант |
||
140 |
Тематична контрольна робота № 7. Контрольний тест |