Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Усі уроки української мови 10 клас ІІ СЕМЕСТР Профіль — українська філологія - 2018 рік

СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ, ЇХ ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА

УРОК 139. КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ

Мета: оцінити рівень орфографічної і пунктуаційної грамотності десятикласників: уміння писати правильно різні частини мови; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; уміння виконувати морфологічний розбір різних частин мови; розвивати пам'ять, увагу, чуття мови; виховувати старанність.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

Обладнання: текст диктанту.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ УРОКУ

III. ПІДГОТОВЧА РОБОТА

1. Бесіда з учнями

· Що ви знаєте про річку Дністер?

· Які асоціації викликає у вас плин ріки?

2. Ознайомлення з текстом диктанту

3. Пояснення незрозумілої лексики: ґирлиґа, медведика, деревій.

ІV. НАПИСАННЯ ДИКТАНТУ

Прудко котить свої хвилі з-поміж крутих берегів Дністер. То вигинається між скель, і тоді схожий на добре натягнений лук, то, вирвавшись на простір, рівний як стріла, виблискує проти сонця, міниться, грає кольорами веселки. Води дністрові чисті, прозорі, як скло. І коли стояти на кручі, можна бачити, як між білим камінням ходять косяки риби, як змертвіло лежать на дні чорні соми, чатуючи на здобич. Тільки в тому місці, де в дністрову течію вклинюється Збруч, хвилі їхні здаються трохи сивими. Та ось вони знову ясніють, віддзеркалюючи безхмарну блакить неба, придністрянські села з білими хатами по садах, табунці малюків, що, ніби каченята, від ранку до вечора плещуться в ріці, отари овець і одинокі постаті вівчарів з довгими ґирлиґами.

Коли сходить над дністровими водами вечірня зоря, до ріки приходять, вертаючись з поля, засмаглі дзвінкоголосі дівчата. Вони приносять з собою букети польових квітів, п’янкі пахощі чебрецю, медведки, деревію. Ніби русалки, кидаються у воду, пор- скаються, граються і, посвіжілі, здається, набравшись у Дністра нової сили, йдуть у село. А Дністер, німий свідок життя багатьох поколінь наддністрянців, все жене й жене свої часом ясні, прозорі, часом запінені, каламутні води далеко-далеко до моря (М. Карплюк; 184 слова).

V. ГРАМАТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Варіант 1

1. Виконайте морфологічний розбір слів: натягнений, віддзеркалюючи, пахощі, щоб, з.

2. Розберіть слова за будовою: запінені, вертаючись, дзвінкоголосі.

Варіант 2

1. Виконайте морфологічний розбір слів: запінені, вертаючись, вода, й, у.

2. Розберіть слова за будовою: натягнений, віддзеркалюючи, безхмарну.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

· Що вам вдалося на уроці? У чому ви впевнені?

· Що не вдалося виконати? Як ви гадаєте, чому?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Складіть твір-опис про красу природи України. Схарактеризуйте виражальні можливості використаних морфологічних конструкцій.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.