Усі уроки української мови 10 клас IІ семестр - 2018 рік

МОРФОЛОГІЧНА НОРМА

УРОК 64. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 6. КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ

Мета (формувати компетентності): предметні: перевірити знання учнів з теми «Морфологічна норма», оцінити рівень навчальних досягнень десятикласників з теми, удосконалювати вміння школярів виконувати тестові завдання, працювати самостійно; ключові: уміння вчитися: вміння організовувати, планувати, аналізувати, оцінювати власну навчально-пізнавальну діяльність; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурні: прагнення досягти високого результату.

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань (за правильне виконання завдань № 1-4 (з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 1 балу; за правильне виконання завдань № 5-6 (на встановлення відповідності) — по 2 бали, за правильне виконання завдань № 7-8 (завдання відкритої форми) учні отримують по 2 бали).

Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.

III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

І варіант

Завдання 1-4 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Спільний рід мають усі іменники рядка:

А нероба, забіяка, юрист, бідолаха;

Б незграба, суддя,тренер, сирота;

В ледащо, лівша, рева, листоноша;

Г староста, професор, зануда, базіка;

Д ябеда, замазура, вельможа, роззява.

2. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до чоловічого роду:

А підручник, путь, розгляд, фікус;

Б розпродаж, Сибір, біль, дріб;

В грім, трудяга, особа, пенсне;

Г Київ, Львів, Тбілісі, Лондон;

Д професор, собака, староста, плакса.

3. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до IV відміни:

А лікарня, ідея, зоря, рівня;

Б яблуня, знання, ґавеня, ім’я;

В білченя, рідня, левеня, каченя;

Г проміння, здоров’я, доля, земля;

Д хлоп’я, кошеня, маля, плем’я.

4. Лише в однині вживаються всі іменники рядка:

А вазон, прикрість, зелень;

Б Крим, молоко, залізо;

В Дністер, козацтво, ім’я;

Г людство, сум, мальва;

Д радість, золото, вітер.

Завдання 5-6 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

5. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.

1 Жага, Лука, чебуречна, миля

2 Крим, молоко, залізо

3 Ваза, речовина, кислота

4 Козеня, курча, слоненя

5 Плем’я, полум’я, ім’я

А Лише в однині вживаються всі іменники рядка

Б До першої відміни належать усі іменники рядка

В До четвертої відміни належать усі іменники варіанта

Г Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку

6. Установіть відповідність між граматичними характеристиками і словами в рядку.

1 Вальс, Кавказ, завод;

2 Лондон, Збруч, Мороз

3 Танець, стрілець, палець;

4 Хвастун, парашут, хокеїст;

5 Корінь, прохач, явище.

А Літеру е (є) треба писати в орудному відмінку в усіх словах рядка

Б Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

В Закінчення -ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку

Г Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка одними мають усі іменники в рядку

Завдання 7-8 є завданнями відкритої форми.

7. Поставте слова в кличному відмінку:

Оксана Миколаївна, пан Президент, колега Ковальчук, сестра Іринка, Юрій Петровичу.

8. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки:

А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно;

Б довгий тунель, важкий путь, перспективний інженер;

В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно;

Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое;

Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже.

ІІ варіант

Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Чоловічий рід мають усі іменники рядка..

А морок, какаду, маестро, ООН;

Б Баку, продаж, столяр, денді;

В Борнео, собака, аташе, Сибір;

Г суддя, перекладач, путь, гімн;

Д хлоп’ятко, козак, інститут, іній.

2. До одного роду належать усі іменники в рядку

А Делі, Чернівці, Мехіко;

Б Стамбул, Сочі, Чикаго;

В Сена, Дністер, Міссурі;

Г Нікарагуа, Китай, Чилі;

Д Токіо, Сухумі, Онтаріо.

3. Немає помилки в рядку:

А спілкуватися з Бучаком Остапом Ігоровичом;

Б звернутися до Василенко Йосипа Богдановича;

В відвідати Петриняк Любославу Андрієвну;

Г гостювати в Чижа Володимира Карповича;

Д допомогти Васюті Оксані Станіславівній.

4. Лише в множині вживаються всі іменники рядка:

А Карпати, проблеми, вечорниці;

Б входини, народи, Альпи;

В дріжджі, заручини, обличчя;

Г перемовини, двері, ножиці;

Д уста, м’ясниці, перешкоди.

Завдання 5-6 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

5. Установіть відповідність. До поданих іменників доберіть прикметники:

1 Бароко

А Широкий

Б Вічнозелене

В Нестерпний

Г Пишне

2 Сочі

3 Дніпро

4 Біль

5 Суми

6. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.

1 Вовчище, бабище, хлопчисько

2 Кенгуру, турне, ательє

3 Олівець, лист, син

4 Птах, зал, плацкарт

5 Бетон, шум, кухоль

А Не відмінюються всі слова рядка

Б Паралельні родові форми мають іменники

В Слова рядка належать до іменників подвійного роду

Г Паралельні закінчення мають іменники чоловічого роду

Завдання 7-8 є завданнями відкритої форми

7. Поставте слова в кличному відмінку:

Пан полковник, добродій Роман, пані вчителька, рідний батенько, любий земляк.

8. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки:

А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно;

Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі;

В вітальний туш, рожева фламінго, малий нікчема;

Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь;

Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Збирання зошитів

Рефлексія

· Які завдання були складними? Чому?

· З якими завданнями впоралися легко?

· Які іменники мають паралельні відмінкові форми?

· Що спільного й відмінного між іменниками подвійного та спільного роду?

· Побудуйте діаграму Ейлера-Венна (робота в групах).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (НА ВИБІР)

► Індивідуальне завдання з повторення вивченого.

► Підготуйте тестові завдання з теми для своїх однокласників.

► Складіть пам’ятку «Складні випадки відмінювання іменників».

ДОДАТОК ДО УРОКУ

Оцінювання контрольного тесту

Тип

завдання

Завдання закритої форми

Завдання відкритої

форми

з вибором однієї відповіді

на встановлення відповідності

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

Варіант 1

В

Б

Д

Б

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В

А-5, Б-1, В-4, Г-2

Варіант 2

В

Д

Г

Г

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В.

А-2, Б-4, В-1, Г-3.

Кількість балів

1

1

1

1

2

2

2

2






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.