Усі уроки української мови в 11 класі

ПОГЛИБЛЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З ЛІНГВІСТИКИ ТЕКСТУ І СТИЛІСТИКИ

 

Урок № 24

УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВИХ УМІНЬ № 14.

ГОВОРІННЯ. СКЛАДАННЯ І РОЗІГРУВАННЯ ДІАЛОГІВ ДО ЗАПРОПОНОВАНИХ СИТУАЦІЙ НА ПРОФЕСІЙНУ ТЕМУ. ПЕРЕГОВОРИ

 

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про діалогічне мовлення, поглибити знання про переговори як спосіб спілкування, удосконалювати навички складання діалогів до запропонованої ситуації; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, критичне мислення, уяву, творчі й організаторські здібності, уміння працювати в парах; виховувати самостійність, толерантність, почуття взаємоповаги.

Внутрішньо-предметні зв’язки: синтаксис (пряма мова, діалог), пунктуація, лексикологія.

Тип уроку: урок розвитку мовленнєвої компетенції.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Мотиваційно-організаційний етап

Ознайомлення учнів з темою і метою уроку

Єдина відома мені розкіш — це розкіш людського спілкування.

А. де Сент-Екзюпері

Актуалізація опорних знань і мотиваційних резервів учнів.

Комунікативний практикум

Об’єднайтеся в пари й обговоріть, як ви розумієте слова І. Шевелева: «Для одних форма спілкування — діалог, для інших — монолог». Поясніть, чому, на ваш погляд, дуже часто люди не розуміють одне одного.

Як ви розумієте значення слова «переговори»?

 

II. Процесуально-діяльнісний етап

Бліцопитування

Дайте відповіді на питання:

• Що таке діалог?

• Які різновиди діалогів виділяють залежно від стилю мовлення?

• Охарактеризуйте репліки діалогу в розмовному стилі.

• Які особливості мають репліки діалогу в офіційному стилі?

• Які діалоги розрізняють за жанровими особливостями?

• Чим відрізняються як жанри мовлення бесіда, дискусія, диспут, полеміка?

• Які розділові знаки використовуються при записуванні діалогу?

Ситуативне завдання

Підготуйте і розіграйте в парах діалог до однієї із запропонованих ситуацій:

1. Ви ведете бесіду з представником приймальної комісії вищого навчального закладу, пояснюєте свій вибір спеціальності, до вступу на яку подаєте документи.

2. Ви вступаєте у діалог з іншим абітурієнтом, дізнаєтеся, з якого міста він приїхав, чому обрав саме цей навчальний заклад.

3. Ви ведете бесіду зі студентом того вищого навчального закладу, до якого збираєтеся вступати, і намагаєтеся дізнатися, що було для нього найскладнішим у процесі вступу.

Взаємооцінювання

Оцініть діалоги своїх однокласників. Обговоріть помилки, що були допущені, поясніть, чим вони зумовлені, яким чином їх можна уникнути.

Дослідження терміна

Прочитайте значення слова «переговори». Виділіть ключові слова, поясніть свій вибір.

Переговори — вид спільного з партнером спілкування, спрямований на розв’язання проблеми. Основна функція переговорів — інформаційно-комунікаційна. Переговорам передує підготовча робота, обов’язковим є й аналіз результатів після завершення. У процесі переговорів виділяють три етапи: уточнення позицій, інтересів, їх обговорення (аргументи та їх обґрунтування), узгодження позицій та домовленостей.

Робота зі схемою

Розгляньте схему, що відображає основні етапи підготовки до процесу переговорів

 

 

Комунікативний практикум

Як ви вважаєте, що важливіше в процесі переговорів: висловити свою позицію чи вислухати позицію партнера?

Аукціон ідей

Наведіть приклади ситуацій у професійному спілкуванні, коли виникає необхідність у переговорах.

Ситуативне завдання

Оберіть одну із запропонованих раніше ситуацій. Підготуйте аргументи па користь своєї позиції. Розіграйте ситуацію діалогу.

 

III. Контрольно-рефлексивний етап

Групова робота

Об’єднайтеся в групи і складіть пам’ятку «Поради для тих, хто бажає досягти успіху в переговорах».

 

IV. Домашнє завдання (на вибір)

Підготувати повідомлення з лінгвістичної теми «Особливості й види діалогів»

Дібрати крилаті вирази про те, як досягти успіху в спілкуванні.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.