Розробки уроків - Навчання грамоти - Письмо 1 клас ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)

БУКВАРНИЙ ПЕРІОД (ПРОДОВЖЕННЯ)

Урок 55. ЗАКРІПЛЕННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА ВИВЧЕНИХ ЛІТЕР

Мета: закріплювати вміння писати вивчені літери; вдосконалювати навички письма під диктовку, звуко-буквеного аналізу слів; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати охайність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Вередлива буква»

— Жила-була собі буква. Одного разу вона завередувала і втекла. Вам слід її впіймати і поставити на місце.

На дошці рукописним шрифтом записані слова без букви Ґґ.

— Вставте пропущену букву, прочитайте слова.

_анок,                       

а_рус                        

_ава

_рунт                        

_азда                        

_ала_ан

— Яка буква завередувала?

— Який звук вона позначає?

— Назвіть трискладове слово; односкладове.

2. Робота над загадками. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок

• Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни! (Ведмідь)

• Є чорна і червона,

А поживна ж бо яка!

Зветься цей продукт чудовий

Не інакше, як... (ікра).

• Сіла на березі білобока,

Обережно примощається вона,

Роздивляється, щоб ненароком

Десь не пропустити кабана,

Лося, лиску, зайця чи людину,

А помітила — стрекоче без упину. (Сорока)

— Із букв розрізної азбуки викладіть слова-відгадки.

— Назвіть букви в кожному слові.

— Складіть звукові схеми слів.

— Назвіть послідовно звуки в кожному слові.

— Назвіть слово, в якому є м’які приголосні звуки.

— Які букви позначають м’якість приголосних звуків?

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ. РОБОТА В ЗОШИТІ (с. 63)

1. Гра «Цікава математика»

— Розв’яжіть приклади, запишіть утворені букви.

— Доберіть слова, які починатимуться з цих букв.

Фізкультхвилинка

На уроці всі втомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! Підняли руки вгору;

Два! Нагнулися додолу;

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги!

Три! Повернулись вправо, вліво:

На чотири — враз присіли.

2. Гра «Чарівний будиночок»

• Я побачила дивний дім.

Хто живе у домі тім?

Здогадалися, мабуть,—

В ньому літери живуть.

— Погляньте на будиночок, який є у вашому зошиті.

— Це будинок не простий, а буквений.

— Назвіть букви, з яких побудований будинок, і запишіть їх.

3. Гра «Виправ помилки»

— Розгляньте буквосполучення.

— Незнайко біля друкованих буквосполучень писав рукописні і, як завжди, припустився помилок. Допоможіть йому! Укажіть Незнайкові на його помилки, правильно запишіть буквосполучення.

Пальчикова гімнастика «Метелик»

Схрестивши руки в зап’ястях, щільно зімкнути прямі пальці. Долоні рухаються тільки у зап’ястях.

Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика спіймаю,

А метелик не схотів,

Геть від мене полетів.

4. Гра «Добери букву»

— Розгляньте уважно слова.

— Замість крапок вставте букву Г чи Ґ.

5. Розучування скоромовки

Гуси гучно ґелґотали —

Гуси гонять горобців,

Голубок на ґанок сів.

О. Кононенко

— Назвіть слова зі звуком [г]. (Гуси, гучно, горобці, гонять, голубок)

— Назвіть слова зі звуком [ґ]. (Ґелґотали, ґанок)

6. Виконання завдання зі знаком питання

— Розгляньте букви у хмаринці.

— Знайдіть такі самі букви.

— Обведіть їх хмаринкою.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Продовж речення»

— Сьогодні на уроці я навчився...

— Мені сподобалося...

— Складно було...

— Хочу ще навчитися...





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити