Розробки уроків - Навчання грамоти - Письмо 1 клас ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)

ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД

Урок 91. РЕЧЕННЯ

Мета: повторити знання учнів про речення; продовжити роботу над каліграфією, навичками правильного буквоз'єднання; вдосконалювати вміння писати під диктовку склади, слова, словосполучення, невеликі речення; виховувати охайність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Повідомлення теми та мети уроку

2. Мовні ігри

1) Гра «Хто уважний?».

Учитель на набірному полотні викладає слово. Діти уважно його читають, називають букви. Потім заплющують очі, а вчитель змінює слово. Діти розплющують очі, читають слово і кажуть, що змінилося в слові.

Наприклад: тік — кіт, сир — рис, пилка — липка.

2) Гра «Склади слово».

На дошці — малюнок добре знайомого дітям предмета. Учитель викликає учнів до дошки, даючи кожному картку з певною буквою. За командою вчителя діти складають слово на набірному полотні.

3. Повторення правил сидіння за партою під час письма

4. Закріплення навичок письма вивчених букв

Письмо малих букв, які складаються з похилої палички із заокругленням унизу та допоміжних елементів: і, ї, и, й, ш, щ, ч, л, м, я.

5. Словникова робота

Бабуся, бджола.

III. РОБОТА ЗА «ПІСЛЯБУКВАРЕМ» (с. 7)

1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ

Завдання 1

— Напишіть каліграфічно:

К кн иж книжка

Книга вчить, як на світі жить.

— Як ви розумієте це прислів’я?

— Які прислів’я про книгу ви знаєте?

Прислів'я та приказки про книгу

• Золото добувають із землі, а знання — з книги.

• З глибин моря дістають перлини, а з глибин книг — знання.

• Хто багато читає, той багато знає.

• Книга вчить, як на світі жить.

• Книги читати, усе знати.

• Книга не пряник, а дітей до себе манить.

• Книга корисна, коли її читають.

• Книгу читай, розуму набирайся.

• Книга — твій друг, без неї, як без рук.

• Весела книжка — твоя радість.

2. Пропедевтика української мови

Речення виражає закінчену думку. Воно складається з одного або декількох слів.

Якщо в реченні про щось розповідається, повідомляється, то в кінці ставимо крапку (.).

Якщо в реченні про щось запитується, ставиться знак питання (?).

Якщо висловлюється захоплення, радість,— знак оклику (/).

3. Виконання письмових вправ

Завдання 2

— З’єднайте частини прислів’їв стрілочками. Поясніть їх значення.

З книгою подружишся,             тисячі людей навчає.

Одна книга                              розуму наберешся.

Завдання 3

— Прочитайте підряд усі букви.

ХТОШВИДКОЧИТАЄТОЙБАГАТОЗРОБИТИВСТИГАЄ.

— Встановіть межі слів і запишіть речення. Скільки слів у реченні?

Завдання 4

— Запишіть вірш у зошит. Допишіть останнє слово.

РОЗУМНИЦЯ

Має Галя добру звичку

Класти книги на... (поличку).

Ігор Січовик

Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мовленнєва діяльність

— Пригадайте, яку книгу ви читаєте.

— Що нового й цікавого ви дізналися з прочитаного?

— Про що ви любите читати?

— Яка ваша найулюбленіша книжка? А журнал?

2. Письмо під диктовку слів, речень

Зима, мороз, звірі, завод, козак, зірка, казка, озеро, ковзани, возити, звук, морозиво, Ліза, Назар.

У берізки біла кора. Буратіно продав азбуку. На узліссі ростуть дуби.

3. Гра «Придумай речення»

Учні одне за одним називають по слову, щоб утворилося речення. Наприклад, вчитель промовляє слово Ми, перший учень — ходили, другий — до, третій — лісу. Діти разом із учителем складають речення: Діти ходили до лісу.

4. Запис речення

Варіант 1                                     Варіант 2

ТатокупивТимковівелосипед.        Оксанкаітатонавиставі.

5. Складання речення за схемами

6. Списування з друкованого шрифту

«Післябуквар» (с. 6), загадка Г. Бойка про книгу.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчалися на уроці?

— Яке завдання сподобалося найбільше?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити