Розробки уроків - Навчання грамоти - Письмо 1 клас ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)
ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД
Урок 92. ВЧИМОСЯ ВІДПОВІДАТИ НА ЗАПИТАННЯ
Мета: вчити учнів відповідати на запитання; розвивати зв'язне мовлення; розширювати словниковий запас; виховувати організованість, любов до школи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Повідомлення теми та мети уроку
2. Мовні ігри
1) Гра «І читаємо, і рахуємо».
Учитель читає слова, а учні за допомогою карток з цифрами показують, скільки звуків і букв у цьому слові.
2) Гра «Слова-загадки».
Учитель пише на дошці першу букву, наприклад Л, і пропонує дітям відгадати, яке слово він хоче написати. Діти називають різні слова, які починаються з Л. Учитель пише наступну букву — И. На дошці — склад ЛИ. Діти знову називають слова, які мають перший склад ЛИ. Далі вчитель пише букву П. Нарешті вчитель пише А. Діти читають і записують слово.
3. Гра «Склади слова з розсипаних складів»
МИ |
ВА |
ТО |
МА |
ЛО |
КИ |
МІС |
МО |
КО |
4. Повторення правил сидіння за партою під час письма
5. Закріплення навичок письма вивчених букв
Письмо малих букв з прямою лінією, лінією із заокругленням угорі, вгорі та внизу: г, п, т, р, н, г.
6. Словникова робота
Виразно, влітку.
III. РОБОТА ЗА «ПІСЛЯБУКВАРЕМ» (с. 11)
1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ
Завдання 1
— Напишіть каліграфічно:
Ш ш шк школа школяр
Ми школярі-першокласники.
2. Пропедевтика української мови
Завдання 2. Робота в парах
— Пограйте в гру «Моє запитання — твоя відповідь». Поставте одне одному запитання і дайте відповідь.
3. Виконання письмових вправ
Завдання 3
— Прочитайте слова і поміркуйте, які з цих предметів не потрібні школяреві для навчання.
— А що учень візьме до школи?
— Продовжте речення і запишіть у зошит:
Я покладу в портфель..., ..., ...
4. Читання й обговорення вірша Н. Кир'ян «Миколка-першокласник»
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще й стільця, стола, і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило —
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку:
«Чи усе поклав у сумку?»
Фізкультхвилинка
IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Мовленнєва діяльність
Учитель вивішує на дошці сюжетні малюнки за темою «Школа». З’ясовує з дітьми, як називають дітей, які ходять до школи, що роблять діти у школі. Діти розповідають, хто чим займається на малюнку. Складають речення і записують їх у зошит.
2. Письмо під диктовку речень
У лісі гарний кущ. Червоні ягоди лікувальні. Це шипшина.
3. Списування з друкованого шрифту
«Післябуквар» (с. 10), загадка про Буквар (№ 2).
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчалися на уроці?
— Яке завдання сподобалося найбільше?