Розробки уроків - Навчання грамоти - Письмо 1 клас ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)
ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД
Урок 95. УРОК ЧЕМНОСТІ
Мета: вчити учнів зв'язно висловлюватися, збагачувати лексичний запас школярів; продовжити роботу над каліграфією, правильним буквоз'єднанням; виховувати чемність, привітність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Повідомлення теми та мети уроку
2. Мовні ігри
1) Гра «Який склад загубився?».
(Наприклад: дівчин-[ ]-, хлоп-[ ]- ді-[ ]-, де-[ ]-во, со-[ ]-ка.)
2) Гра «Нові слова».
— Замінюючи букви, утворіть нові слова. (Наприклад: майка — гайка — чайка; дід — рід...)
Тік —
суд —
рев —
Гак —
бук —
калина —
3. Повторення правил сидіння за партою під час письма
4. Повторення і закріплення навичок письма вивчених букв
Письмо малих букв, у яких є подовжена з петлею: у, д, в, з.
5. Словникова робота
Ґрунт, ґудзик.
III. РОБОТА ЗА «ПІСЛЯБУКВАРЕМ» (с. 23)
1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ
Завдання 1
— Напишіть каліграфічно:
Д д добрий
Доброго дня! Доброго вечора!
2. Пропедевтика української мови
— Послухайте. Знайдіть слова, які означають, до кого звертаються.
ДОБРИЙ ДЕНЬ
Сонце землю освітило,
Вже до ліжка мама йде.
— Добрий день, матусю мила!
— Добрий день!
Все усміхнене навколо
Від заквітчаних вишень.
— Добрий день, садок і поле!
— Добрий день!
В. Крищенко
— Зробіть мені, тату, човник та весельце, я буду рибку ловити і вас годувати.
— Куди тобі, синку, ти ще малий,— каже батько.
— Чи пам’ятаєте, з якої казки цей уривок?
Учитель звертає увагу на зміну закінчення у звертаннях.
Мама — мамо, матуся — матусю, друг — друже, подруга — подруго, сусідка — сусідко, товариш — товаришу, Михайло Іванович — Михайле Івановичу, Ольга Сергіївна — Ольго Сергіївно.
3. Виконання письмових вправ
Завдання 2
— Доповніть речення словами ввічливості та запишіть його.
4. Мовленнєва діяльність
— Прочитайте, закінчіть думку.
Завдання 3
— Ми говоримо:
✵ «Здрастуйте», коли...
✵ «До побачення», коли...
✵ «Будь ласка», коли...
✵ «Спасибі», коли...
✵ «На добраніч», коли...
Завдання 4
— Складіть речення за малюнками. Використовуйте слова ввічливості.
— Послухайте текст.
Ранок. Андрійко прокинувся.
— Доброго вечора, татусю! — сказав він. Татусь усміхнувся до сина і відповів:
— Доброго...
— Поміркуйте, що не так сказав Андрійко. Що відповів синові татусь?
Фізкультхвилинка
IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмо під диктовку слів, речень
Віктору тато купив лото. Наталка мотала нитки. Тимур літав літаком у Київ.
2. Списування з друкованого шрифту
«Післябуквар» (с. 21), слова прощання.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого навчалися на уроці?
— Які слова ввічливості запам’ятали?