Розробки уроків - Навчання грамоти - Письмо 1 клас ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)

ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД

Урок 97. ГОЛОСНІ ЗВУКИ

Мета: повторити вивчений матеріал про голосні звуки; продовжити роботу над каліграфією, правильним буквоз'єднанням; удосконалювати навички письма під диктовку складів, слів, словосполучень, невеликих речень, списування з друкованого та рукописного шрифтів; виховувати охайність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Повідомлення теми та мети уроку

2. Мовні ігри

1) Гра «Назвіть "сусідів"».

— Назвіть «сусідів» звука [а] в таких словах: басейн, плащ, залізо, упав, комахи, каже, драбина, жайвір, малий, гай...

2) Гра «Утвори нове слово».

— На початку або в кінці слова додайте букву, щоб утворилося нове слово.

Луг — плуг; риба — рибак; коса — косар; мак — смак.

3. Повторення правил сидіння за партою під час письма

4. Закріплення навичок письма вивчених букв

Письмо великих букв із заокругленням уліво: І, Ї, Г, П, Т, У, Р.

5. Словникова робота

Дзьоб, дідусь.

III. РОБОТА ЗА «ПІСЛЯБУКВАРЕМ» (с. 37)

1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ

Завдання 1

— Напишіть каліграфічно:

П п Пр

Принесли весну лелеки.

2. Пропедевтика української мови

Завдання 2

— Розгляньте малюнки. Хто на них зображений?

— Вимовте вголос слова — назви зображених предметів. Якими звуками розрізняються ці слова?

Завдання 3

— Пригадайте, скільки голосних звуків в українській мові. Назвіть їх.

— Голосні звуки — це звуки, які вимовляються за допомогою голосу.

В українській мові є шість голосних звуків: [а], [о], [і], [и], [у], [е]. На письмі вони позначаються десятьма буквами: а, я, у, ю, і, ї, е, є, и, о.

3. Виконання письмових вправ

Завдання 4

У поданих словах змініть голосний звук на [у], утворіть нові слова. Робіть це так: кіт — кут,...

Завдання 5

Випишіть слова, вимова яких починається з голосного звука. Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мовленнєва діяльність

— Послухайте акровірш. Запишіть слово-відгадку.

• Стовпами кожен його ноги називає,

Ламається усе, на що нога ступає.

Охоче ця тварина людям помагає,

Ношу хоботом великим підіймає. (Слон)

— Складіть звукову модель слова-відгадки.

Робота в парах

— Складіть опис слона за планом та опорними словами.

План

1) Яка це тварина?

2) Якого кольору в нього шерсть?

3) Які вуха?

4) Що є в нього особливого?

5) Які ноги?

6) Які очі?

7) Корисна ця тварина чи ні? Чим саме?

Слова для довідки: велика, сіра, схожі на величезне листя, довгий хобот, як стовпи, маленькі, але добрі-добрі.

2. Гра «Шифрувальник»

— Поміркуйте, хто такий шифрувальник?

— Розшифруйте слова і запишіть їх. Назвіть одним словом. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

ПАВМА                          

КАБІЛ                           

СУКБОР

КАЛАСТІВ                      

ЛЕКАЛЕ                         

РОКАСО

3. Письмо під диктовку слів

Пенал, жолудь, журавель, олень.

— Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

4. Списування з друкованого шрифту

«Післябуквар» (с. 28), списати перше речення вірша.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчалися на уроці?

— Чим голосні звуки відрізняються від приголосних?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.