Розробки уроків - Навчання грамоти - Письмо 1 клас ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)

БУКВАРНИЙ ПЕРІОД (ПРОДОВЖЕННЯ)

Урок 57. ЗАКРІПЛЕННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА ВИВЧЕНИХ БУКВ. ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ МІЖ ВИВЧЕНИМИ ВЕЛИКИМИ І МАЛИМИ БУКВАМИ. ПОРІВНЯННЯ ВЕЛИКИХ БУКВ З, Е

Мета: повторити і закріпити матеріал, вивчений у першому семестрі; продовжити роботу над формуванням навичок списування з рукописного тексту; розвивати зв'язне мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас; виховувати повагу до народних традицій.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Відлуння»

Учитель називає слова, а діти хором повторюють останній склад.

Свя-то, щедрівни-ки, колядни-ки, Різд-во, сні-жок, моро-зець, завірю-ха.

2. Гра «Склади слово»

Ка, зір — це склади!

Швидше слово з них склади.

Жок, сні — це склади!

Швидше слово з них склади.

Лин, ка, я — це склади!

Швидше слово з них склади.

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Ознайомлення з робочим зошитом для письма № 2*

2. Робота в будиночку (с. 1)

— Порахуйте, скільки поверхів у будиночку.

— Назвіть букви, починаючи з верхнього поверху.

— Які звуки позначають ці букви?

— Хто чекає нас на порозі цього будиночка?

— Дайте ім’я котикові.

— Запишіть у віконечку над котиком початкову букву його клички.

3. Обведення сніговичків по пунктирах

4. Запис рукописними буквами друкованих букв, які є в будиночку

5. Гра «Знайди родичів»

— З’єднайте лініями друковані і рукописні букви, малі і великі.

6. Робота над загадками

• Невеличкі дві хатинки,

В них м’які і теплі спинки.   

По п’ять братиків малих      

Заховались в хатках тих. (Рукавиці)     

• Такі ж невеличкі,

Як і рукавички.

Я їх надіваю,

Як чоботи взуваю. (Шкарпетки)

7. Гра «Домалюй пару»

— Домалюйте пару рукавичці і шкарпетці.

Фізкультхвилинка

8. Порівняння букв Е—З

— Порівняйте букви Е і З.

— З яких елементів вони складаються?

(Е — складається з верхнього і нижнього лівих півовалів. З — складається з верхнього і нижнього правих півовалів.)

— Яка з букв поєднується з наступною буквою безвідривно?

Письмо буквосполучень.

9. Бесіда за сюжетним малюнком (с. 3)

Розгадування ребуса

— Розгляньте ребус. Розгадати його вам допоможе загадка.

• Стало біло навкруги —

Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми усіма.

Здогадались? Я — ... (Зима).

— На які свята багата зима?

— Яке свято зображене на малюнку?

— Що несуть у руках діти?

— Куди вони йдуть?

10. Письмо слів

Учні наводять слова зима і зимонька, підкреслюють безвідривні поєднання. Називають спільну частину в словах, потім записують слова.

— Складіть речення зі словами зима і зимонька.

— Відгадайте загадку.

• Узимку він скрізь:

Хапає за ніс,

Малює щоки

І студить боки. (Мороз)

— Прочитайте слово-відгадку. Наведіть це слово в зошиті. Поясніть поєднання.

Пальчикова гімнастика «Ялинка»

Пальці обох рук переплести; долоні трохи підняти вгору, щоб переплетені пальці опустились униз, як гілки ялинки.

У ялинки — вниз гілки,

Листя гостре, як голки.

11. Наведення словосполучень

12. Складання речення зі слів

— Прочитайте слова.

— Складіть з них речення.

— Який знак стоїть у кінці речення?

— З якою інтонацією треба читати це речення?

Діти списують речення по слову.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що повторювали на сьогоднішньому уроці?

— Що нового дізналися?

— Чи все вдалося згадати?

— Що ще хотіли б повторити?

____________________________

* Вашуленко О. В., Прищепа О. Ю. Зошит для письма. — Ч. 2. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. - 64 с.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити