Розробки уроків - Навчання грамоти - Письмо 1 клас ІІ семестр - (за підручником М. С. Вашуленка)

БУКВАРНИЙ ПЕРІОД (ПРОДОВЖЕННЯ)

Урок 60. ПОРІВНЯННЯ ДРУКОВАНИХ І РУКОПИСНИХ, ВЕЛИКИХ І МАЛИХ БУКВ. ЗАКРІПЛЕННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА ВИВЧЕНИХ БУКВ. СПИСУВАННЯ ДРУКОВАНИХ СЛІВ, РЕЧЕННЯ. САМОДИКТАНТ. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Мета: повторити написання друкованих і рукописних, великих і малих літер; закріпити навички списування друкованих слів, речень; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати охайність, вміння дотримуватися гігієнічних правил письма.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розучування скоромовки

Чорно, чорно уночі.

Чорні очі у сичів.

Чорні очі, чорні крила,

Чорна тінь усе накрила.

Через чорних тих сичів —

Чорно, чорно уночі.

Г. Чубач

— Яка пташка згадується у скоромовці?

III. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Складання опису сича

— Розгляньте малюнок пташки.

— Яка пташка за розміром?

— Які крила у сича? вушка? Які очі?

— На кого полює сич? Яку користь приносить?

IV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Порівняння рукописних букв Уу і Чч, письмо їх у кульках

— Розгляньте рукописні і друковані букви Уу і Чч.

— З яких елементів вони складаються?

— Що в них спільного? Що — відмінного?

2. Робота за сюжетним малюнком (с. 8)

— Яка пора року зображена на малюнку?

— Що роблять діти?

— Якого сніговика вони зліпили? Розкажіть.

— Діти наліпили сніжок. Проведіть до кожної сніжки букву і прочитайте утворене слово. (Сніговик)

3. Письмо слів

• Біле, як сорочка,

Пухнасте, як квочка,

Крил не має, а літає.

Що то за птиця,

Що сонця боїться. (Сніг)

— Слово-відгадку прочитайте в першому рядку.

— Розгляньте поєднання букв. Запишіть слово.

• Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди —

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки... (снігурі).

— Розгляньте малюнок снігура.

— Яка у пташки голівка? дзьоб? груди? крила?

— Прочитайте слово-відгадку.

— Розгляньте поєднання букв. Підкресліть безвідривні поєднання. Запишіть слово.

4. Списування речення з рукописного шрифту

Фізкультхвилинка

5. Списування речення з друкованого шрифту

Учні самостійно списують речення в зошити, один учень працює біля дошки. (Колективна перевірка правильності написання речення,.)

6. Гра «Знайди пару»

— Розфарбуйте одним кольором кожну пару букв. (Рукописна велика і мала.)

— Запишіть букви парами у рядку.

7. Робота над словами в рамочці

— Прочитайте слова, подані в рамочці.

Робота в групах

— Складіть речення зі словами:

1-ша група — порічка, голуб, торт;

2-га група — папір, гриб, гумка;

3-тя група — півень, таксі, гарбуз.

8. Розучування скоромовки

Перепілка — гарна птиця,

Та хлоп’ят вона боїться.

А хлоп’ята візьмуть гілку,

І лякають перепілку.

Не потрібно так лякать,

В неї п’ять перепелят.

Г. Чубач

— Розгляньте малюнок перепілки. Розкажіть про неї так, як ми розповідали про сича і снігура.

— Запишіть рукописними буквами спочатку всі слова, які починаються на букву г, потім — п і т.

Пальчикова гімнастика

9. Письмо речень

— За цими реченнями слід упізнати хлопчиків і дописати їхні імена.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Які завдання найбільш сподобалися?

— Виконання яких завдань викликало труднощі?

— Чи вдалося їх подолати? Завдяки чому?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити