РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 22

Тема. Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою


Мета: розширити й закріпити знання учнів про будову тексту; розвивати вміння працювати з текстом; виховувати працелюбність, бажання працювати для всіх.

Обладнання: малюнки кота й кита.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 99)

Завдання 3 опрацювати усно, а поділ слів для переносу зафіксувати на дошці.

— Із яких частин складається текст?

— Зачитати зачин (кінцівку) тексту.

— Як записується кожна його частина?

— А чи завжди в тексті лише три абзаци?

2. Бесіда

— Прочитайте речення з дошки. Які з них можуть бути зачином, а які — кінцівкою тексту?

Вересень — перший осінній місяць.

Ластівки дуже зраділи й почали годувати пташенят.

Хлопчики йшли лісовою стежкою.

Настала тепла рання весна.

Хлопчики стали справжніми друзями.

— Якими можуть бути теми текстів, що мають такі початки й кінцівки?


III. Повідомлення теми й мети уроку

— На цьому уроці ми продовжимо ознайомлення з частинами тексту, будемо складати основну частину за даними зачином і кінцівкою.


IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна робота з підручником (вправа 100)

Завдання 4 можна виконати у формі змагання між групами «акторів». По завершенні змагання учитель визначає, чия гра найвиразніша.

— А якою може бути кінцівка казки?

2. Робота в парах (вправа 101)

Перевірка — опитування пари.

Завдання 3 опрацювати самостійно.

3. Фізкультхвилинка


V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота із загадкою (вправа 102(1))

Після відгадування загадки вчитель звертає увагу дітей на малюнки.

— Усно двома-трьома реченнями розкажіть про кота і про кита.

— А чим схожі слова кит і кіт?

2. Вибіркове списування (вправа 102(2))

— Прочитайте текст. Що цікавого ви дізналися про кита? Перевірка — індивідуальне опитування.

3. Хвилинка чистопису

Пошукайте на сторінці, де ще записана назва числа. Каліграфічно спишіть.

п’я ся де п’ятдесят


VI. Підсумок уроку

— Які нові відомості ви дізналися на уроці?

— А що навчилися робити?

— Що треба пам’ятати про текст?


VII. Домашнє завдання

Вправа 103.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити