РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ
Урок 25
Тема. Засоби зв’язку речень у тексті. Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Текст»
Мета: поглибити знання учнів про структуру тексту; продемонструвати засоби зв’язку речень у тексті; формувати вміння аналізувати структуру тексту; учити складати текст, дотримуючись його структури; систематизувати й узагальнити знання про текст; розвивати увагу учнів, виховувати інтерес до спостережень у природі.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання
1. Перевірка домашнього завдання (вправа 107)
Перевірка — індивідуальне опитування.
— Якого типу цей текст? Доведіть.
— Які ще види текстів ви знаєте? Розкажіть про їх характерні особливості.
2. Словниковий диктант
Виразно, диктант, читання, олень, ведмідь, телевізор, заєць, червоний.
Перевірка — взаємоперевірка за зразком на дошці.
3. Бесіда (вправа 110)
— Послухайте вірш. Визначте вид цього тексту.
— Чи зрозуміло вам, що означають слова хліб росте?
— Що означає у цьому тексті слово хліб?
— Отже, одне й те саме слово може називати різні предмети.
А ми сьогодні дізнаємося, як уникнути повторів одного й того самого слова і як їх усувати, якщо вони виникли. Також будемо вчитися зв’язувати речення в тексті так, щоб зробити його грамотним і виразним. Крім цього, закріпимо свої знання про текст.
III. Робота над вивченням нового матеріалу
1. Пошукова робота (вправа 108)
— Як же зв’язуються речення в тексті?
— Зараз ви повправляєтесь у доборі слів, які можуть зв’язувати речення в тексті.
2. Самостійна робота (вправа 109)
Перевірка — індивідуальне опитування.
— Для чого необхідно замінювати слова в тексті близькими за значенням?
3. Фізкультхвилинка
IV. Закріплення та систематизація знань та умінь учнів
1. Колективна робота (вправа 112)
— Знайдіть зачин цього тексту.
— А де кінцівка?
— Як називається частина тексту, яка розташована між зачином і кінцівкою?
— Як дібрати заголовок до тексту?
2. Самостійна робота (вправа 113)
Перевірка — індивідуальне опитування.
Звернути увагу дітей на вимову й написання слів лащиться і подивіться.
3. Робота в парах. «Заповни пропуски» (вправа 114)
V. Підсумок уроку
1. Бесіда
— Із якими основними поняттями ми ознайомились у темі «Текст»?
— Що таке тема тексту? А мета?
— Розташуйте частини в правильному порядку.
Кінцівка, зачин, основна частина тексту.
— Як зв’язуються речення в тексті?
— А що ми навчилися робити?
2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання (вправа 115)
VI. Домашнє завдання
Вправа 115.