РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 35

Тема. Закріплення знань про види речень за метою висловлювання. Складання усної розповіді «День народження» за малюнком та поданим планом.

Вимова й написання слова листопад


Мета: систематизувати й закріпити знання учнів про речення; вчити будувати речення різних тестів; розвивати мовлення дітей; виховувати культуру сосунків і спілкування.

Обладнання:тлумачні словники.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 153)

Перевірка — індивідуальне опитування.

— Які речення за метою висловлення є у вправі?

2. Складання опорної схеми

— Подумайте, як закінчити схему.



III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми систематизуємо та закріпимо свої знання про речення. Також складемо усну розповідь за малюнком і планом.


IV. Закріплення та систематизація вивченого

1. Складання розповіді про речення (вправа 158)

Після розгляду таблиці вчитель пропонує скласти коротку розповідь про речення.

Перевірка — індивідуальне опитування.

2. Робота в парах (вправа 159)

Перевірка — опитування пари.

3. Усна колективна робота (вправа 155)

— Як ви думаєте, чому перший осінній місяць назвали вереснем?

4. Самостійна робота (вправа 156)

— А от чому місяці назвали жовтень і листопад, ви дізнаєтеся з вірша.

5. Робота зі словниковим словом

— Знайдіть у тлумачних словниках слово листопад.

— Що цікавого про його значення ви дізналися?

— Прочитайте речення з дошки.

— У якому значенні вжите в них слово листопад?

Листопад зимі ворота відчиняє.

Як листопад дерев не обтрусить,

довга зима бути мусить.

— До якого типу належать ці речення? Доведіть.

— А на що треба звернути увагу при написанні слова листопад? Чому?

— Запишіть це слово і поділіть його для переносу різними способами.

— Складіть схему першого речення.

6. Фізкультхвилинка


V. Розвиток усного мовлення Колективна робота (вправа 154).

Завдання 2 запропонувати дітям опрацювати самостійно.

— Які типи речень є в тексті?

— Які спонукальні речення можна було б скласти за темою?


VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Які типи речень за метою висловлювання ви знаєте?

— Наведіть приклади різних типів речень.

— Які розділові знаки ставляться в кінці таких речень?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

— Прочитайте текст вправи 160.

— Виберіть спонукальні речення. Доведіть.

— А за якими ознаками ви розпізнали інші речення?

— Удома із 2 і 3 завдань ви дізнаєтесь, що треба зробити в цій вправі.

— Прочитайте їх. Чи зрозуміло, як їх виконувати?


VII. Домашнє завдання

Вправа 160, скласти усну розповідь за таблицею із вправи 158.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити