РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 36

Тема. Головні слова в реченні. Складання речень


Мета: ознайомити з головними словами в реченні, вчити знаходити їх у реченнях, будувати речення за поданими головними словами; розвивати мовні вміння дітей; виховувати любов до художнього слова, інтерес до читання.

Обладнання: малюнки зайчика і лисички.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 160)

Перевірка — індивідуальне опитування.

Декілька учнів розповідають про речення, спираючись на таблицю вправи 158.

2. Робота з малюнками

— Зверніть увагу на малюнки на дошці. Складіть і запишіть два речення: перше — зі словом заєць, друге — зі словом лисиця.

— Зі скількох слів складається перше речення? А друге?

— Які слова ви вибрали б, якби я попросила вас знайти головні слова у першому (другому) реченні?


III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми розширимо свої знання про речення, дізнаємось, як визначити головні слова.


IV. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Колективна пошукова робота (вправа 161)

— Хто автор вірша?

— Що ви можете про нього розповісти?

— Які ще вірші цього автора ми читали?

Висновок можна оформити у вигляді схеми:



2. Робота в парах (вправа 162)

Перевірка — опитування пари.


V. Закріплення та систематизація знань

1. Самостійна робота (вправа 163)

— У якій казці ми зустрічали ці речення?

— А які ще народні казки ви читали?

— Чи цікаво вам було читати? Чому?

Перевірка — індивідуальне опитування.

2. Фізкультхвилинка

3. Диференційоване завдання

Учні з вищим рівнем підготовленості виконують вправу 165, учні з більш низьким рівнем — вправу 164.


VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Прочитайте слова на дошці і вставте пропущені букви.

Учит_ль, дят_л, д_ктант.

— Складіть таке речення зі словом дятел, щоб це слово було головним у реченні.

— Подумайте, як скласти речення зі словами вчитель і диктант, щоб слово учитель було головним, а диктант — не головним.

— Як знайти в реченні головні слова?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

— Прочитайте речення із вправи 166. Чого в них не вистачає?

— А де ж можна знайти для них головні слова?

— Доберіть головне слово і доповніть перше речення.

— Які головні слова в ньому? Як їх упізнати? А як позначити?

— Аналогічно ви опрацюєте всі наступні речення.


VII. Домашнє завдання

Вправа 166, усно скласти розповідь про головні слова у реченні за допомогою складеної опорної таблиці.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити