РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 44

Тема. Групування предметів за родовими та видовими ознаками. Складання речень


Мета: поглиблювати знання дітей про слова, назви предметів; вчити групувати їх за родовими та видовими ознаками; збагачувати активний словниковий запас дітей; розвивати аналітичне вміння, увагу, здатність працювати за зразком; виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 195)

Перевірка — індивідуальне опитування.

— Які слова означають назви предметів?

2. Бесіда

— Прочитайте слова.

Підосичник, маслюк, мухомор, лисичка, опеньок.

— Що можете про них сказати?

— А яке слово тут зайве? Чому? (Учитель прибирає це слово.)

— А як можна назвати ці гриби одним словом?

3. Хвилинка чистопису

гл скл ля склянка

— Доберіть слова з цими буквосполученнями.

— На які питання вони відповідають?


III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні продовжимо роботу зі словами — назвами предметів, будемо вчитися групувати їх за різними ознаками.


IV. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Коментоване письмо (вправа 197)

У разі потреби звертатися до слів, записаних у рамочці.

— До якої групи слів слід віднести розшифроване нами слово?

— А що спільного у всіх записаних нами слів?

2. Самостійна робота (вправа 199)

Перевірка — індивідуальне опитування.

— Пригадайте назви предметів. Доведіть свою думку.

3. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання


V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота в парах (вправа 196)

— Що спільного у цих слів?

— Як їх назвати одним словом?

— У якому зі слів найменша кількість складів?

— А чи знаєте ви, звідкіля береться електроенергія? Чим вона небезпечна?

— Які правила безпечної поведінки з електроприладами ви знаєте і виконуєте?

2. Колективна робота (вправа 198)

Завдання 1, 2 опрацювати усно колективно.

— Чому необхідно берегти електроенергію?

— А як це можна робити?

Завдання 3, 4 запропонувати для самостійного виконання.

Перевірка фронтальне опитування.


VI. Підсумок уроку

— З якими словами ми сьогодні працювали?

— Які ознаки слів — назв предметів ви знаєте?

— Як назвати одним словом: вересень, січень, березень, липень?

— Яке з цих слів словникове? Як його писати?


VII. Домашнє завдання

Вправа 200.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити