РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 45

Тема. Уявлення про один предмет і багато предметів. Практичне вживання форм однини і множини (без уживання термінів).

Вимова й написання слів ясен і календар


Мета: ознайомити учнів з числом іменника (без уживання термінів); вправляти у змінюванні слів — назв предметів за числами, визначенні числа наведених слів; розвивати уважність, мислення учнів; виховувати інтерес до вивчення мови.

Обладнання: малюнок ясена, тлумачні та етимологічні словники, малюнки для словникового диктанту.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 200)

Перевірка — індивідуальне опитування.

Учитель вивішує малюнок ясена, дає коротку інформацію про дерево і звертає особливу увагу на написання слова.

— На яку літеру в цьому слові слід звернути увагу? Напишіть рядок слова ясен і підкресліть її.

— Вимову і правопис цього слова запам’ятайте.

— Запишіть можливі варіанти переносу цього слова.

— Чому його не можна переносити? Поясніть.

2. Самостійна робота (вправа 201)

— Чим схожі ці слова? (Це — назви предметів.)

— Чим відрізняються слова півень і курчата? (Кількістю птахів, які позначають)


III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми будемо визначати, скільки предметів позначають слова — назви предметів, вчитимемось їх змінювати.


IV. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Колективне коментоване письмо (вправа 202)

— Як можуть змінюватися слова — назви предметів?

2. Словникова робота

— Прочитайте слово в рамочці. Що воно означає? Знайдіть його тлумачення у словнику. А потім я розкажу вам, з якої мови воно до нас прийшло.

Учитель зачитує учням пояснення з етимологічного словника, а діти розповідають, про що вони дізнались із тлумачного словника.

— Запишіть усі можливі варіанти переносу цього слова з рядка в рядок. Підкресліть літеру, на яку слід звернути особливу увагу.

— У якому слові слід запам’ятати ту саму літеру? (Предмет)

— Запишіть це слово, а потім змініть так, щоб воно означало багато предметів.

3. Самостійна робота (вправа 203)

Перевірка — індивідуальне опитування.


V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота в парах (вправа 204)

Додаткове завдання

— Змініть записані слова так, що вони позначали багато предметів.

— Що ми навчилися робити на цьому уроці?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання


VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— Із чим ми сьогодні ознайомились, що навчились робити?

— Наведіть приклади.

2. Творчий малюнковий диктант

— Я буду показувати малюнки різних предметів. А ви працюватимете за варіантами: I варіант записує слово так, щоб воно позначало один предмет, а II варіант — щоб позначало кілька предметів.

Перевірка — фронтальне опитування.


VII. Домашнє завдання

Вправа 205.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити