РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 54

Тема. Повторення матеріалу за темою «Слова, що означають назви предметів». Вимова й правопис слова метро


Мета: узагальнити й закріпити знання про іменник; поглиблювати знання про головні члени речення; збагачувати словниковий запас учнів, дати уявлення про омоніми (без уживання терміна); виховувати логічне мислення, допитливість.

Обладнання: предметний малюнок метро, плакат «Їстівні та отруйні гриби».

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 245)

— Прочитайте назви міст та їх мешканців, усно ставлячи до слів питання хто? або що?

— Назвіть кілька відомих вам міст й утворіть від них назви жителів. (Москва — москвичі, Рим — римляни, Одеса — одесити)

2. Хвилинка чистопису

Па оч юм пальто

Доберіть слова з цими буквосполученнями. (Париж, Павлик; сорочка, кілочок; костюм, рюмсати)

— Складіть з одним із них речення. Побудуйте схему.


III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні на уроці ми повторимо й закріпимо вивчене про слова — назви предметів, учитимемось узагальнювати. Також з’ясуємо, як правильно вимовляється і пишеться слово метро.


IV. Повторення й закріплення вивченого

1. Колективна робота (вправа 246)

— На які питання відповідають слова — назви предметів? Наведіть приклади.

— Які слова пишуться з великої букви? Підтвердьте прикладами.

— Складіть речення за схемою:  (Поїзд із Севастополя прибув на станцію. Бабуся з Лебедівки приїхала в гості. Славко та Світланка гуляли на подвір’ї.)

2. Самостійна робота (вправа 247)

— Прочитайте і спишіть, позначаючи початок і кінець кожного речення.

— Підкресліть назви предметів.

— Назвіть головні слова в останньому реченні.

3. Розвиток зв’язного мовлення (вправа 250)

— Розгляньте малюнки. Що на них зображено?

— Яке значення має слово сонечко в кожному випадку?

— Подумайте, які ще слова вимовляються і пишуться однаково, а за значенням — різні. (Дитячий носик і носик чайника; дверна ручка, ручка для письма і частина тіла; ніжка столу і ніжка дитяча)

4. Фізкультхвилинка

5. Коментоване письмо (вправа 248)

— У кожному рядку знайдіть зайве слово. Чи можна назви предметів у кожному рядку назвати одним загальним словом? Доберіть таке загальне слово до кожного рядка.

— Прочитайте зразок виконання завдання.

— Як можна уточнити загальну назву? (Це їстівні гриби.)

— Розгляньте плакат і назвіть ті гриби, які вважаються також їстівними. (Боровик, підберезовик, печериця)

— Які гриби не можна збирати, бо вони отруйні? (Мухомор, бліда поганка, сатанинський гриб) Пам’ятайте про це!

— Запишіть із вправи два рядки слів (за вибором), дібравши до кожного загальну назву.

6. Словникова робота

— Прочитайте слова в рамці на с. 115.

— Колективно прочитайте його ще раз. Що воно означає? Метро (скорочено від метрополітен) — міська електрична залізниця, споруджена під землею в тунелях, а на поверхні — на мостах-естакадах або спеціально відведених ділянках вулиці.

— Складіть речення зі словом метро. Зверніть особливу увагу на його правопис і підкресліть букву е. Запам’ятайте правильну вимову і написання слова метро.

7. Самостійна робота із взаємоперевіркою (вправа 249)

— Прочитайте і спишіть речення.

— Підкресліть головні слова в реченні.

— Придумайте речення, у якому слово місяць мало б інше значення.


V. Підсумок уроку

— На які питання відповідають слова — назви предметів? Наведіть приклади.

— Складіть речення і знайдіть у ньому слова — назви предметів. Побудуйте його схему.

— Знайдіть головні слова в реченні.

На уроці діти писали.

— Як ви підкреслите головне слово, що називає предмет?


VI. Домашнє завдання з інструктажем

Вправа 261.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити