РІДНА МОВА 2 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Урок 90

Тема. Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених е, и в корені слова. Складання усної розповіді на тему «Зустріч птахів»


Мета: продовжувати формувати вміння перевіряти ненаголошені е, и в корені; розширювати лексичний запас учнів; формувати навичку роботи з орфографічним словником; виховувати повагу до старших, до народних традицій, любов до природи і праці.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 129)

— Назвіть перевірні слова. (Мед, слива, гриб, цегла, дим, пекар)

— Назвіть корені у парах слів.

2. Хвилинка чистопису

— Запишіть і позначте корінь у споріднених словах.

— Які вироби з борошна можна купити в магазині «Хліб»? (У магазині «Хліб» можна купити хлібину, батон, печиво, пряники.)

— А що означає слово хліб у цьому реченні?

За селом, куди не кинеш оком, — все хліба, хліба. (Поля, засіяні житом, пшеницею)

3. Самостійна робота (вправа 134)

— Які перевірні слова допомогли вам визначити пропущену букву?

— Назвіть слово, протилежне за значенням, до слова холодно.


III. Закріплення вивченого матеріалу

1. Коментоване письмо (вправа 138)

— Прочитайте колискову. Кому з вас співали колискові?

— Пам’ятаєте їх? Про що вони? Розкажіть.

— З тексту нашої колискової треба виписати слова, в яких необхідно перевіряти написання букв е, и в корені за правилом. (Летять, землі, лебедята, питати, весни) Доберіть їх.

— Написання якого слова треба запам’ятати або перевіряти за словником? (Дитя) Відкрийте орфографічні словники і знайдіть це слово.

2. Колективний аналіз текстів (вправи 137, 136)

— Для вас бабусі співали колискові. А от що зробила для свого онука Юркова бабуся, прочитайте у вправі 137.

— Який зачин у тексті? А кінцівка? Для чого вжито в тексті виділені слова?

— Що вас найбільше вразило в цьому тексті?

— Опишіть так, як запам’ятали, руки бабусі.

— Як ви зрозуміли бабусині слова? Прочитайте їх ще раз.

— А навіщо Юркові був потрібен голуб? Як ви думаєте?

— Пошукайте відповідь у вправі 136. Прочитайте текст.

— Навіщо ж випікали пташок із тіста?

— Як закликали пташок?

— Спишіть речення, у якому є звертання до жайворонків.

— Доберіть усно перевірні слова до тих, у яких пропущені букви. Запишіть слова зі вставленими буквами.

3. Зустріч із юннатами (театралізація)

— Заходьте, будь ласка. Ми вас слухаємо.

Юннати. Ми — юннати, юні натуралісти, юні любителі природи. Ми принесли вам листівки-запрошення. Незабаром буде свято, але щоб узяти в ньому участь, треба підготуватися. Як?

Здогадайтесь за малюнком на листівці. А ми пішли далі. На нас чекає ще багато цікавих справ.

— Складіть розповідь про те, як учні готуються до зустрічі птахів.

— Яке речення про підготовку до зустрічі птахів запишемо? (Усі дружно готуються зустріти птахів.)

4. Самостійна робота (вправа 133)

— Зачитайте перевірні слова і літери, які вставили.


IV. Підсумок уроку

— Як треба перевіряти ненаголошений голосний звук [е], [и] в корені?

— Як називаються слова, які допомагають вставити пропущені букви?

— Коли перевіряємо написання слів за словником?

— За яким саме?


V. Домашнє завдання з інструктажем

Правило, с. 57, вправа 140.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити