Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова: уроки розвитку зв’язного мовлення 2 клас - Посібник для вчителя - 2013 рік

УРОК 1. Звуки і букви. Склад. Наголос. Алфавіт

Мета. Вчити дітей розрізняти звуки і букви, ділити слово на склади, ставити наголос, записувати слова за алфавітом; виробляти вміння користуватися алфавітом для впорядкування запису слів; розвивати творчі здібності учнів, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання. Таблиця “Алфавіт” (№ 1), предметні малюнки, творчі завдання на карточках.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

— Що ми вимовляємо?

— А що пишемо?

— Які бувають звуки? Наведіть приклади.

— Які бувають букви?

— Скільки голосних звуків в українській мові?

— Скількома буквами вони позначаються на письмі?

— Назвіть будь-який приголосний звук і скажіть, що ви про нього знаєте. (Приголосний, твердий чи м ’який, якою буквою позначається на письмі.)

— Як ділять слово на склади?

— Що таке наголос?

2. Відгадування загадок.

***

Чорні, криві,

від роду німі,

а як в ряд стають,

то розмову ведуть. Букви.

* * *

Біле поле, чорне насіння.

Хто не вміє, той не посіє. Письмо.

III. Повідомлення теми уроку.

— Сьогодні ми пригадаємо український алфавіт, навчимося записувати слова за абеткою, складати речення та зв’язний текст.

IV. Робота з мовним матеріалом.

1. Робота з таблицею “Алфавіт”.

Називання “ланцюжком” усіх букв алфавіту.

Довідка. Слово алфавіт походить від перших двох букв грецької азбуки: А (альфа) і В (віта).

Слово азбука складається із назв перших двох букв старослов’янського кириличного алфавіту: аз (а), буки (б).

Слово абетка — від назв перших букв українського алфавіту: а (а), бе (б).

2. Завдання 1 (зошит, с. 3).

— Спишіть малі букви. Поруч напишіть великі.

3. Бесіда про необхідність знання алфавіту.

— За алфавітом складають списки учнів у класному журналі, телефонні довідники, різноманітні словники; за алфавітом розміщують книжки в бібліотеці і т. п.

4. Завдання 2 (зошит, с. 3-4). Записування слів за алфавітом.

— Розгляньте малюнки квітів. Запишіть їх назви за алфавітом.

— У яких словах довелося брати до уваги другу літеру?

(Волошка, мак, нарцис, підсніжний, ромашка, троянда, тюльпан, фіалка.)

5. Гра “Склади слова із розсипаних літер і складів”.

Завдання 3 {зошит, с. 4).

— Вітер переплутав літери і склади. Розставте їх правильно, щоб утворилося слово. Запишіть. Поділіть ці слова на склади дужкою знизу, поставте наголос.

V. Творча робота.

Завдання 4 (зошит, с. 5).

— Прочитайте і відгадайте загадку. Побудуйте звукову модель слова-відгадки. Складіть і запишіть з цим словом речення. Усно опишіть цю рослину. Намалюйте її.

— соняшник, 3 скл., 8 зв., 8 б.

Зразок речення

Соняшник повертає свою голівку за сонцем.

Зразок опису соняшника

***

Соняшник — однорічна трав’яниста рослина з товстим стеблом, великими листками і суцвіттям у вигляді кошика, оточеного жовтими пелюстками. У кошику утворюється близько двох тисяч плодів із насіння.

***

Ось стоїть, як вартовий, високий соняшник. Міцне стебло і великі листки надають йому особливого вигляду. А яскраві жовті квітки із золотавими пелюстками схожі на сонце. Яка гарна рослина!

VI. Підсумок уроку.

— Аналіз речень, складених учнями.

— Вдосконалення опису соняшника.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.