Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова: уроки розвитку зв’язного мовлення 2 клас - Посібник для вчителя - 2013 рік

УРОК 3. Складання деформованих речень

Мета. Вчити дітей розрізняти окремі слова і речення, відновлювати деформовані речення; розвивати увагу, спостережливість, естетичні почуття; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання. Ілюстрації до теми “Осінь”, корзина з осіннім листям, зображення Незнайка, таблиця № 3.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Читання, відгадування загадки.

Завдання 1 (зошит, с. 9).

2. Доповнення і запис речення.

(Наступила осінь.)

3. Бесіда.

— Як називаються осінні місяці?

— Чому їх так називають?

(Вересень — цвіте верес. Жовтень — жовтіє листя на деревах, кущах. Листопад — листя опадає.)

4. Запис назв осінніх місяців.

Завдання 2 (зошит, с. 9).

III. Робота над мовним матеріалом.

1. Визначення прикмет осені. Виділення слів у вірші.

Завдання 3 (зошит, с. 9, 10).

(Працьовита, щедра, збирає добрий урожай, жовте листя з дерев зриває, злітає листя, жовтий килим лягає до ніг.)

2. Слухання казки.

— Я прочитаю казку. А ви запам’ятайте, які ознаки осені в ній описані.

Як починається Осінь

Осінь — це донька діда Мороза. Старша, бо є ще в нього молодша доня — Весна. В Осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними ягодами калини.

Ходить Осінь лугами, берегами. Де зітхне, там холодом війне. Любить Осінь ночами сидіти на березі ставка. А вранці над водою підіймається сивий туман і довго не розходиться. Оце й починається Осінь.

Бояться Осені пташки. Як тільки побачать її ластівки, злітаються і про щось тривожно радяться. А журавлі піднімаються високо в небо й тривожно курличуть.

Любить Осінь заходити в садки. Доторкнеться до яблуні — яблука жовтіють.

А дятли радіють, зустрівшись із Осінню: голосно щебечуть, перелітають із місця на місце, шукають поживи на деревах.

Сьогодні теплий, сонячний день. Низько стоїть сонце — світить, але не дуже гріє. Сіла старша донька діда Мороза під стогом сіна, розплітає косу, гріється. Співає пісню про срібні павутини.

Василь Сухомлинський

— Які прикмети осені описані в казці?

(Холодом війне; червоні ягоди калини; підіймається сивий туман і довго не розходиться; ластівки зчітаються і тривожно радяться про щось; яблука жовтіють; низько стоїть сонце; сонце світить, а не гріє; срібні павутини.)

3. Читання вірша. Добір пропущених слів. (Записати вірш на дошці на фоні контурів дерева.)

— Вітер-пустун разом із листочками зірвав окремі слова вірша.

Допоможіть повернути їх на місця.

Осінь

Непомітно з’явилася осінь —

день коротший стає щодоби.

Глянь — берізки уже____________________________ (злотокосі)

і в дубів багряніють_________________________ (чуби).

Вже у теплі краї відлетіли

сонцелюби — дзвінкі___________________________ (журавлі).

Не страшні їм тепер____________________________ (заметілі)

на далекій південній____________________________ (землі).

Валентин Бичко

Слова для довідки (написати на осінніх листочках): чуби, землі, злотокосі, заметілі, журавлі.

— Які ознаки осені названо у вірші?

(День короткий, берізки злотокосі; в дубів багряніють чуби, відлетіли журавлі.)

Фізкультхвилинка.

Станьмо, діти, чітко в ряд,

вирушаємо у сад.

Руки вгору піднімаєм,

наче яблука зриваєм.

Назбираємо багато,

щоб узимку ласувати.

IV. Повідомлення геми уроку.

— Якось Незнайко вирішив виконати завдання в осінньому саду. Де не візьмись, і Вітер-пустун з’явився. Та так сильно дмухнув, що всі слова в реченнях розлетілись хто куди. Засмутився Незнайко. Як тепер йому слова на свої місця повернути? А тут і заголовка не стало. Просто біда! Діти, допоможіть Незнайкові. Його завдання таке ж, як завдання 4, що на с. 10 у вашому зошиті.

— Прочитайте умову завдання.

V. Складання деформованих речень. (Таблиця № 3.)

1. Читання початку розповіді (два речення).

Завдання 4 (зошит, с. 10).

2. Читання третього рядка.

— Це речення чи окремі слова?

— Яке слово написане з великої букви? Чому?

— Складіть речення зі слів третього рядка. Допишіть його в зошиті.

(У саду було тихо.)

3. Читання слів четвертого рядка.

4. Коментоване складання і запис четвертого речення.

(Вітер гойдав голі дерева.)

5. Аналогічна робота з п’ятим і шостим реченнями.

(Під деревами лежало сухе листя. Раптом Наталя побачила яблуко.)

6. Складання сьомого і восьмого речень (усно).

7. Самостійний запис сьомого і восьмого речень у зошиті.

— Які слова напишете з великої букви?

8. Добір і запис заголовка. Завдання 5 (зошит, с. 11).

VI. Перевірка написаного.

VII. Підсумок уроку.

— Цікаво, що написано на дубовому листку з корзинки. Спробуйте прочитати.

(Дякую за допомогу. Незнайко.)









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.