Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Українська мова 2 клас І семестр за підручником М. Д. Захарійчук - 2015 рік

ЗВУКИ І БУКВИ. АЛФАВІТ

Урок 11. ПЕРЕНОС СЛІВ 3 БУКВАМИ й ТА ь

Мета: вчити учнів застосовувати правило переносу слів з буквами й та ь; закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до українського слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 18, вправа 44)

    —  Прочитайте слова, які можна поділити для переносу різними способами. Прочитайте слово опадає по складах. Скільки в ньому складів? На скільки частин можна поділити його для переносу?

2. Гра «Утвори стовпчики»

Записати слова в 3 стовпчики: в перший — односкладові, в другій — двоскладові, в третій — трискладові.

Кит, сокира, міст, олівець, автобус, рак, пилка, склянка, голуби, горобець, тигр, кінь, рама, кулі, барабан, сова, стіл, кури, папуга, слон, ластівка.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми вчитимемося правильно переносити слова з буквами й та ь.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 18-20)

Вправа 45                                                                              

Учні читають загадку і відгадують її.

   Якими різними словами в нашій мові називають відгадку? (Райдуга, веселка)

   Усно поділіть для переносу слова веселка, райдуга, тільки.

—  Букви й та ь під час переносу слів не можна відривати від попередньої букви. Перенось так: ліній-ка або лі-нійка, ляль-ка або ля-лька.

Вправа 46 (робота в парах)

   Прочитайте і спишіть слова, поділяючи їх для переносу одним зі способів.

   Перевірте один в одного, чи правильно виконали роботу.

   Назвіть слово, яке не можна поділити для переносу. (їжак)

Вправа 47                                                                              

Учні читають речення, записують слова — назви птахів у стовпчик. Через риску поділяють їх для переносу різними способами.

   Пригадайте правило, яким довелося скористатися.

Вправа 48

Учні читають текст, розповідають, які ще осінні квіти вони знають.

Записують слова — назви осінніх квітів, поділяють слова для переносу.

2. Фізкультхвилинка

Ой, яка вона швиденька,

Наша білочка руденька!

Не звірятко — просто диво,

Невгамовне, пустотливе.

Вгору — вниз —

Нема зупинки,

Й ми поскачемо хвилинку.

Розімнемо ніжки, спинку.

Відпочили гарно всі,

Час за парти сісти всім.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над віршем

— Прочитайте вірш уголос. Спишіть його. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади.

Бавляться біля нори

бобренята і бобри.

Бубонить бобер до білки:

— Бобреня боїться бджілки!

    — Складіть звукову модель слова бобер.

2. Гра «Шифрувальники». Робота в парах

    — Запишіть слова. Поділіть слова на склади, поставте наголос.

РБЕБО

КАЛБІ                       

МІДЬДЕВ

КАЛДЖІБ

КВВО

   Про яких тварин не згадується у попередньому вірші?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

   Які правила переносу слів ми сьогодні повторили?

   Які слова не можна переносити по складах? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 19-20, вправа 49.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.